Takže pekne poporiadku. Keď si dnes otvoríte stránku slovenského zastúpenia českej značky Škoda a začnete hľadať cenníky, vyskočí na vás úvodné menu, v ktorom pri Fabii svieti údaj „Cena od 11 760 eur“. Háčik je v tom, že po stiahnutí nového a aktuálne platného cenníka zistíte, že to je v skutočnosti už 12 110 eur, ktoré si mladoboleslavská automobilka účtuje za základný model 1.0 MPI s výkonom 65 koní vo výbave Active.

Pod 12 tisíc eur sa už nedostanete

Druhý háčik je v tom, že dvanásťtisícovú hranicu síce prekročíte „len“ o 110 eur, lenže túto konkrétnu špecifikácia si na našom trhu stále nemôžete objednať. V cenníku je totiž jasne napísané, že „dostupná až v roku 2022“. Podčiarknuté, sčítané... Ak chcete novú Fabiu a pôjdete vyslovene po tej najlacnejšej, môžete si objednať 1.0 MPI s výkonom 80 koní, päťstupňovým manuálom a vo výbave Active.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Dáte za ňu 12 610 eur a rovno pripomíname – zabudnite na klimatizáciu. Nedostanete ani jednoduchšiu verziu s manuálnym ovládaním. Tú má až o stupeň vyššia výbava Ambition a tiež je v tejto chvíli v predaji až so silnejším atmosférickým trojvalcom, takže si pripravte 13 600 eur.

Mimochodom, 1.0 MPI Active (80 k) začínala pri uvedení na trh s cenou 12 260 eur, takže ani nepotrebujete kalkulačku, aby ste si spočítali, že momentálne najlacnejšia Škoda Fabia na slovenskom trhu zdražila o 350 eur. V tejto cenovej hladine to vôbec nie je zanedbateľná čiastka.

Konečne so štvorvalcom

K tým menej dobrým správam máme aj jednu pozitívnu. Fabia je konečne dostupná s preplňovaným štvorvalcom 1.5 TSI s výkonom 150 koní, ktorý je dostupný výhradne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Škoda chce za túto pohonnú jednotku minimálne 17 920 eur vo výbave Ambition. V cene máte manuálnu klimatizáciu, tempomat, hliníkové šestnástky, štartovacie tlačidlo a pár ďalších vecí. 

A vrcholný variant v súčasnosti najmenšej škodovky? Fabia 1.5 TSI Style stojí 19 210 eur a automobilka vám k nemu prihodí svetelný i dažďový senzor, elektrické ovládanie okien vpredu a vzadu, hmlovky, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, 8-palcový dotykový displej, zadné parkovacie senzory či vyhrievané predné sedadlá.