Silnejší hybrid poskytne dynamickú jazdu

Spolu budú ponúkať 3 motorizácie, z toho 2 hybridné. Slabšia má celkový výkon 122 koní a základom je 1,8 l benzínový motor. Silnejšia ponúka 180 koní a nový zážihový motor má objem 2,0 l. Určili je pre dynamickejších vodičov, ktorým je predsa 122 koní „klasického“ hybridu málo. Zákazníci možnosť 180-koňového hybridu určite ocenia. Pre tých, ktorí nechcú hybrid, Toyota ponúkne 1,2 l turbobenzín.

Auris postavili na novej globálnej platforme TNGA (Toyota New Global Architecture). Navrhli ju s ohľadom na inteligentné rozmiestnenie komponentov, zjednodušenie návrhu a zlepšenie jazdnej dynamiky. Auris má vzadu novú viacprvkovú nápravu pre zlepšenie ovládateľnosti a výrazne tuhšiu karosériu a šasi s vysokým podielom vysokopevnostnej ocele. Ťažisko je nižšie ako v doterajšom type.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Krajší, nižší a širší

Dynamický dizajn podporuje o 40 mm dlhšia karoséria, ktorá je zároveň nižšia o 25 mm a širšia o 30 mm. Rázvor je dlhší o 40 mm. Toyota hovorí aj o nižšej prednej kapote, podporujúcej športovejšie stvárnenie Aurisu. Musím uznať, že dizajn sa Toyote podaril. Pôsobí sympaticky dynamicky a ostré rysy strieda s uhladenými linkami. Bočná silueta pohladí oko, pri pohľade z boku však trocha bije do očí výrazne vystupujúci zadný nárazník. Toyota ponúkne aj dvojfarebné lakovanie.

Je poznať, že pri návrhu novej platformy aj samotného Aurisu konštruktéri dbali oveľa viac na športovosť a jazdné zážitky za volantom. Podľa všetkého bude Auris športovejší ako doteraz, podporí ho 2,0 l hybrid a tiež nízka, široká karoséria s ťažiskom viac „pri zemi“. Aj automobilka priznáva, že pre európsky trh je toto kľúčové. Prvé autá dostanú zákazníci behom leta 2018. Ako sa vám novinka páči? 

Zdroj a foto: Toyota