Aby sme boli presní, Markus Schäfer v rozhovore potvrdil, že „chystaná trieda E je – aj so svojimi derivátmi – posledným modelom Mercedesu postaveným na platforme pre autá so spaľovacími motormi“. Najneskôr do roku 2030 automobilka plánuje predstavovať už len elektromobily, teda s výnimkou krajín, kde na to nebudú podmienky.

Nedávno uvedené triedy C a S už nástupcov s klasickými agregátmi nedostanú. Dožijú svoj štandardný cyklus a s veľkou pravdepodobnosťou budú stiahnuté z trhu ešte pred koncom tejto dekády.

Trochu smutné je, že so zavedením prísnejšej emisnej normy Euro 7, ktorá možno nakoniec taká prísna nebude, Mercedes zjednoduší ponuku spaľovacích motorov a uvoľnené zdroje investuje do iných oblastí. A končí tiež spolupráca s Renaultom... Namiesto kooperácie s Francúzmi trojcípa hviezda prehĺbi spoluprácu s čínskym Geely, ktorý dnes patrí k najväčším akcionárom Mercedesu a okrem iného mu patrí tiež polovica značky Smart.

Aby sme mohli patriť k svetovej špičke, musíme sa sústrediť na budúcnosť, konkrétne na autonómne riadenie, umelú inteligenciu, čipy alebo infotainment. Budúcnosť určite nespočíva v desiatkach typov pohonu,“ vysvetľuje Schäfer v rozhovore.

Nemeckých kolegov okrem iného zaujímalo, aký má Mercedes postoj k vodíku, keďže divízia nákladných a úžitkových vozidiel túto tému intenzívne rozvíja. Zdá sa ale, ale v osobných automobiloch miesto nemá.

Kvôli výrobným nákladom, priestoru na nádrže a energetickej účinnosti vidíme vo vodíkových vozidlách isté nevýhody. Palivové články majú budúcnosť v kamiónovej doprave na dlhé vzdialenosti, v prípade osobných áut sa budeme sústrediť na batériové modely,“ pripomína šéf vývoja Mercedesu.