Nové Audi A8 bude musieť byť pokrokové. Súčasná generácia je na trhu už od roku 2010, čas na výmenu je na mieste. Konkurencia v podobe BMW 7, Mercedesu S a Lexus LS už svoje tromfy vyložila na stôl, a tak je na rade Audi.

Audi A8 príde riadne našľapané novými technológiami, v priebehu výroby sa očakáva aj plne autonómny režim.

Novinkou bude aktívny a adaptívny podvozok, ktorý bude ponúkať čo najlepší komfort na cestách. Aktívne pruženie bude využívať služby 48V systému. Každé koleso má takpovediac vlastný individuálny manažment. Každé z nich totiž bude mať vlastný elektromotor, ktorý bude mať na starosti príslušné pruženie.

Adaptívne pruženie bude po prvýkrát pri náraze zdvíhať podvozok.

Vďaka prednej kamere systém deteguje cestu a podľa nej nastaví elektromotor príslušnú tuhosť na každom kolese zvlášť. Veľmi podobný systém predstavil pred rokmi Mercedes v triede S komerčne známy ako Magic Body Control. Medzičasom má taký systém, no o čosi zdatnejší aj BMW. Kamera v Audi A8 generuje snímky z cesty 18-krát za sekundu. Uvidíme, ako sa bude novinka správať aj v dynamickom móde.

V ponuke bude aj aktívne riadenie všetkých kolies. Vďaka nemu má mať novinka menší polomer otáčania, ako o dve triedy menšie Audi A4. Poslednou predstavenou novinkou je už spomínané zdvíhanie podvozka.

Pri bočnom náraze, ktorý presiahne rýchlosť 25 km/h, systém zdvihne automobil na strane nárazu až o 80 mm, čím prenesie náraz do nižších častí vozidla, ktoré sú, samozrejme, pevnejšie. Celý proces sa uskutoční do pol sekundy. Audi prezentuje, že zaťaženie cestujúcich pri bočnom náraze takto klesne o 50 % voči situácii, kedy by vozidlo zostalo na svojej bežnej svetlej výške. Viac noviniek sa pravdepodobne dozvieme až 11. júla po predstavení v Barcelone.