"Žiaden motor tomuto autu nepristane viac, ako atmosférický 10-valec.", Heinz Hollerweger, šéf divízie Quattro.

Aj druhá generácia Audi R8 príde s laserovými svetlami.

Prvou časťou Audi R8, druhej generácie, ktorú nám automobilka oficiálne odhalila, sú predné svetlá. Zaujímavá je pritom najmä technológia, ktorú budú používať. Ako štandard zákazníci dostanú LED svetlá s 37 diódami v jednom svetlomete. No na rozdiel od Mercedesu, ktorý svojimi LED svetlami konkuruje laserovým svetlám, Audi ponúka laserové svetlá ako doplnok, pre ešte väčší svetelný výkon. Audi tvrdí, že ich laserové diaľkové svetlá majú takmer dvojnásobný svetelný dosah, v porovnaní s LED diaľkovými svetlami. Automobilka ich v novej R8 ponúkne za príplatok. Každý takýto svetlomet obsahuje laserový modul, zložený so štyroch laserových diód s vysokou intenzitou. Tento modul produkuje zväzok štyroch intenzívnych, modrých laserových lúčov, ktoré prechádzajú cez fosforový menič. Práve ten premení modré svetlo na biele. Nie je to však po prvýkrát, čo Audi ponúkne laserové svetlá v R8. Svoj debut totiž, v portfóliu nemeckej automobilky, absolvovali v lete minulého roka v Audi R8 LMX, odchádzajúcej generácie. Pred tým ich však, ako mnoho iných technológii, vyskúšali v motoršporte. Pokusným králikom bolo Audi R18 e-tron.

Vrcholom bude verzia V10 Plus

Na pohon novej R8 by mali podobne ako v prvej generácii slúžiť najmä benzínové motory V8 a V10. Súčasný atmosférický 4,2l V8 zrejme nahradí 4,0l V8 biturbo s výkonom 338 kW (460 k) a 500 Nm. Desať valec zostane bez prepĺňania, v podobe 5,2l V10, známeho z Lamborghini Huracán. V Audi bude vyladený na 397 kW (540 k) a 540 Nm. To však zďaleka nie je všetko. Už teraz automobilka láka aj na verziu V10 plus, ktorá dostane 448 kW (610 k) a 560 Nm. Všetky motory pritom budú vybavené systémom deaktivácie valcov a bohužiaľ aj štart stop systémom. Tieto opatrenia majú pomôcť znížiť spotrebu o 10 %. R8 tiež príde o možnosť voľby manuálnej prevodovky. Druhá generácia bude totiž k dispozícii iba som 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-Tronic. Audi má však v pláne ponúknuť aj R8 plug-in hybrid, ale aj elektrickú verziu R8 E-Tron. Prvé Audi R8 E-tron predstavila automobilka už v roku 2012, keď s ním stanovila rekord pre elektromobily, na slávnom Nürburgringu. Hoci najskôr tvrdila, že pôjde do produkcie, nakoniec plány zmenila a elektrické Audi R8 prvej generácie sa do sériovej výroby nedostalo. V druhej generácii to však výrobca chce zmeniť a ponúknuť elektrické superauto s dojazdom viac ako 400km. Navyše je pravdepodobné, že druhá generácia Audi R8 dostane aj naftový motor.