Nová M2 bude všeličo, len nie malá ani ľahká

II. generácia BMW M2 stojí na novej platforme, ktorú má BMW radu 2 coupé. Tá vznikla malými úpravami platformy na ktorej stojí aktuálne BMW radu 3. A je to vidno. Nové BMW radu 2 už nie je malé auto. BMW M240i, ktoré som mal možnosť pred časom vyskúšať v prvej jazde (video je nižšie) je až na milimetre rovnako veľké ako BMW M3 V8 E92. Je teda škoda, že BMW opäť stráca z ponuky vyslovene malé nabušené auto. S rozmerni prichádza aj väčšia hmotnosť a menšia agilita. Presné hodnoty hmotnosti ani výkonu ešte verejne známe nie sú. Je jasné, že 2022 BMW M2 prinesie voči BMW M240i zásadné zmeny v oblasti hnacieho agregátu (dostane pravý motor radu S), väčší výkon než 276 kW (375 k), ktoré má aktuálne najvýkonnejší model. Rovnako bude mať prepracovaný celý podvozok, teda brzdy, tlmiče, pružiny, geometriu, elastokinematiku...

Pod prednú kapotu má ísť S58

BMW pre M2 nevyvíja samostatný motor. Znova použije podladenú verziu motora z BMW M3 (ako tomu bolo pri modeloch BMW M2 competition a BMW M2 CS). Radový 3.0 liter biturbo S58 má v M3 k dispozícii dve výkonové verzie 353 a 375 kW (480 a 510 k). Je jasné, že v menšom kupé bude mať menej výkonu, je však isté, že aj základná verzia prekoná hranicu 400 koní. Pochopiteľne, pre veľkú obľubu dostane aj táto generácia hneď od začiatku aj výkonnejší a ostrejší model Competition, ktorý sa výkonom môže priblížiť hranici 440 k. BMW by tak malo v danej triede výkonovo prekonávať konkurentov Audi RS3 (ktoré má 294 kW - 400 k) z 5-valca 2.5 litra a Mercedes A45 S AMG, ktorý má z 2.0 litrového 4-valca až 310 kW - 422 k. Vrcholom ponuky by v roku 2024 mal byť model BMW M2 CS, ktorý znova posunie hranicu limitov a výkonov modelu M2.

Len ako zadokolka a s možnosťou manuálu?

Na rozdiel od spomínaných konkurentov nové BMW M2 si zachová len pohon zadných kolies a dostane aj možnosť manuálnej prevodovky. Podľa neoverených informácií sa pre tento model nechystá pohon M xDrive, ktorý síce poháňa obe nápravy, ale má veľkú preferenciu pohonu zadných kolies. Prevodovky však majú byť na výber dve, popri 6-st manuály aj 8st automat. Podvozok môže mať dva varianty pruženia. K vinutým pružinám môžu kombinovať mechanické tlmiče s premenlivou charakteristikou podľa zdvihu a adaptívne elektromechanické tlmiče.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tvarovo skôr tradičné BMW

Rovnako ako v oblasti pohonu, ani v dizajne nemá BMW M2 nasledovať väčších súrodencov BMW M3 a BMW M4 s obrovskými a agresívnymi obličkami. Nová M2 si má zachovať štýl už známeho BMW M240i s iným predným a zadným nárazníkom, inými prahmi a blatníkmi pre predný aj zadnú nápravu. Z uniknutých záberov na testovacie prototypy sa dá usudzovať, že aj v oblasti výfukov to ostane pri dlhoročne overenej klasike 4-výfukového systému zo  spoločného koncového tlmiča a medzi koncovkami stredne veľký difúzer.

BMW M2 má dostať jeden veľký displej

Najväčšou zmenou voči BMW M240i má byť vnúri pracovisko vodiča. Presnejšie, jeho informačná časť. Pred vodičom má byť nový zaoblený spoločný displej pre prístrojový panel a stredový displej v jednom. 

zdroj: Autoexpress.co.uk