BMW uvedie novú ôsmu generáciu päťky na európsky trh v októbri tohto roka, pričom všetky elektrické verzie budú dostupné po celom svete, zatiaľ čo konkrétne modely poháňané spaľovacími motormi budú v predaji v závislosti na konkrétnom regióne.

To automaticky neznamená, že si u nás už šesťvalcové BMW 5 nekúpite, predpokladáme, že časom ich s rozsiahlejšou elektrifikáciou Nemci pretlačia aj v EÚ, ale po istý čas bude toto auto u nás dostupné len so štvorvalcami 520i a 520d. V oboch prípadoch pôjde o 48-voltové mild-hybridy so štartér-generátorom integrovaným do prevodovky.

Mníchovská novinka v porovnaní s predchodcom G30 narástla do dĺžky o 97 mm, takže prekonala päťmetrovú hranicu a teraz má 5060 mm. Zároveň je o 32 mm širšia (1900 mm) a o 36 mm vyššia (1515 mm). Rázvor bol predĺžený len nepatrne, konkrétne o 20 milimetrov, na výsledných 2995 mm.

Ak ste si u BMW obľúbili expresívne štylistické prvky v podobe obrovských ľadviniek modelov XM či M4, päťka by vás mohla trochu sklamať. Vyzerá konzervatívnejšie, jednoduchšie, bez výstrelkov, ale k drsnému výrazu si pomáha hranami a typickými proporciami s krátkym predným previsom a kabínou posunutou nad zadnou nápravou.

V interiéri potom nečakajte už vôbec žiadne prekvapenie. V duchu súčasného dizajnu päťka dostala palubnú dosku, ktorá je v podstate ideovou kópiou všetkých súčasných BMW. Jej základom je dvojica spojených obrích displejov s uhlopriečkami 14,9 a 12,3 palca, už len miniatúrny volič prevodovky, respektíve jazdných režimov na stredovom tuneli a hromada ďalších známych detailov.

Ako topmodel bude do príchodu plug-in hybridnej M5 slúžiť elektrická verzia i5 M60 xDrive, ktorá má systémový výkon 601 koní, 820 Nm, stovku zvládne za 3,8 sekundy a maximálnu rýchlosť má zníženú z obligátnych 250 na 230 kilometrov za hodinu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Súčasne s týmto autom Nemci vypustia na trh slabší model BMW i5 eDrive40 s pohonom zadných kolies, výkonom 340 koní, krútiacim momentom 430 Nm. Pre tento stroj potom platia základné hodnoty 6,0 sekundy a 193 kilometrov za hodinu.

Oba modely dostali akumulátor s využiteľnou kapacitou 81,2 kWh, ktorá v slabšom aute vystačí na 497 až 582 kilometrov a elektrické „eMko“ s ním má mať normovaný dojazd podľa WLTP 455 až 516 kilometrov.

Autá dostanú v základe integrovanú nabíjačku s výkonom 11 kW, za príplatok 22-kilowattovú a maximum, čo systémy i5 zvládnu, bude nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 205 kilowattov. Pripojte k nej auto a z 10 na 80 percent budete mať v ideálnych podmienkach nabité do 30 minút.

Ako sme už spomínali, v Európe to bude so spaľovacími motormi dosť smutné. BMW ponúkne mild-hybrid 520i so skromným výkonom len 208 koní a jeho naftový ekvivalent 520d s pohonom xDrive, ktorý bude mať 197 koní. Na štvorvalec 530i (258 koní, 400 Nm + 7 koní a 52 Nm) a šesťvalec 540i (systémových 380 koní a 540 Nm) si nechajte zájsť chuť. Kúpite si ich len v prípade, že žijete v Spojených štátoch či iných, nemej reštriktívnych častiach sveta. Našťastie, nie je všetkým dňom koniec...

BMW sľubuje, že začiatkom roka dorazia dva nové plug-in hybridy (okrem iného 530e) a na trh príde tiež bližšie nešpecifikovaný nový radový šesťvalec!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov

Plug-in hybrid BMW 530e

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

BMW i5 eDrive40

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: BMW