Naskytla sa mi príležitosť hovoriť s jedným z predajcov, ktorý nemal dôvod klamať. Prezradil mi, že dokonca aj ich prekvapil pomerne veľký záujem o elektrickú verziu, ktorá bola ako jediná zo začiatku v ponuke.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Jediný diesel

Po tejto verzii prichádzajú na trh ďalšie motorizácie. Prvou je starý známy trojlitrový vznetový šesťvalec, v tomto konkrétnom prípade vo verzii 740d. K dispozícii má 48-V systém, pohon všetkých kolies a automatickú 8-stupňovú prevodovku. BMW uvádza maximálny výkon 220 kW (299 k), diesel však má 210 kW (286 koní), zvyštných 13 kW (18 koní) pridáva elektromotor.

Systém priameho vstrekovania common-rail používa solenoidové vstrekovače, ktoré zvládajú 12 jednotlivých dávok vrámci pracovného cyklu. Maximálny tlak je na hranici 2500 barov. S týmto motorom zvládne sedmička akceleráciu z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Základná slovenská cena? 115 110 eur.

Dva plug-in hybridy

Ďalšie dve sú už plug-in hybridné zážihové trojlitrové šesťvalce. Slabšia verzia 750i má systémovo (s dočasným overboostom) 360 kW (490 koní) a 700 Nm, spaľovák využíva 230 kW (313 koní) a 450 Nm. Kapacita akumulátora je 18,7 kWh, čo by malo stačiť na elektrickú jazdu do 87 km. Cena tejto verzie začína v Nemecku na 123 500 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Silnejšie M760e má kombinovaných 420 kW (571 koní), samotný spaľovák ponúkne 280 kW (380 koní) a 520 Nm. S rovnakým akumulátorom by malo zvládnuť čisto na elektriku 85 km. Cena za tento model začína v Nemecku na 144 tisíc eur. K prvým zákazníkom sa spaľovacie sedmičky dostanú na jar 2023.

Zdroj: BMW