Automobilka zvolila najlepší marketingový ťah, aký mohla. Vybrala si najpopulárnejší model a predstavila na ňom nový prvok pasívnej bezpečnosti – airbag pre chodcov.

Nová generácia, ktorej príchod na japonský trh sa predpokladá v septembri tohto roku, ponúkne niekoľko zaujímavých riešení. K dispozícii budú zatiaľ iba dve karosárske verzie. Päťdverový hatchback a štvordverový sedan Impreza G4. Pohonná jednotka je zatiaľ známa iba jedna. Samozrejme typu boxer. Ide o štvorvalcový dvojliter s výkonom 154 koní pri 6000 otáčkach za minútu. O pohon prednej alebo oboch náprav sa bude starať automatická prevodovka CVT. Čo bude pod kapotou európskej verzie a s akou prevodovkou bude spárovaná, zatiaľ nevieme. Európsky trh nie je pre značku priorita. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Impreza sa pre rok 2017 nafúkla. Je širšia a dlhšia, ale zároveň i nižšia. Rázvor náprav činí 2670 milimetrov. To znamená, že sa zväčšil i vnútorný priestor pre cestujúcich. Japonci taktiež zapracovali na podvozku. Spomeňme napríklad zadnú nápravu z dvojitých lichobežníkových ramien. Kolesá budú v rozmedzí 16 až 18 palcov. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tak ako som spomenul vyššie, automobilka začína vsádzať hlavne na bezpečnosť. Na domácom trhu bude štandardne bezpečnostný systém EyeSight 3. generácie. Pritom prvá generácia je len z roku 2014, tak rýchlo v tomto Japonci napredujú. Nová generácia deteguje osoby nielen pred vozidlom, ale i okolo neho. Subaru tiež poznamenalo, že novinka stojí na novej platforme SGP – Subaru Global Platform, ktorá je schopná absorbovať až o 40% viac energie pri náraze. Do Imprezy štandardne dodávajú i stĺpik riadenia, ktorý je ukotvený na dvakrát a sedadlá, ktoré nie sú priamo pripevnené k podlahe. Zároveň za príplatok si japonskí zákazníci môžu objednať i systém varujúci vodiča pred nárazom zozadu (pomôže to ale vodičovi nejako zabrániť stretu? Asi nie. Iba sa na to psychicky pripraviť) a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Airbag pre chodcov od spoločnosti Volvo. Subaru sa týmto prvkom inšpirovalo a zaviedlo ho do novej Imprezy.

Ochrana tých najzraniteľnejších

Najväčšia novinka ale spočíva v airbagu pre chodcov. Inšpirovali sa severským Volvom V40. Pritom Švédi túto myšlienku úplne stopli a nerozšírili ju do celej ponuky. Airbag pre chodcov sám o sebe nepredstavuje žiadnu novinku vo svete áut. Počiatky aplikácie airbagu pre chodcov siahajú do roku 2005, kedy Jaguar vyvinul systém PDBS – Pedestrian Depoyable Bonnet System. Tento systém sa aktivuje vtedy, keď riadiaca jednotka systému vyhodnotí, že došlo k stretu chodca s prednou časťou automobilu. Systém dokáže spoľahlivo identifikovať, že sa jedná o náraz vozidla do osoby a nie vozidla do inej prekážky. Cieľom tohto systému je zabezpečiť, aby sa chodec pri tvrdom strete s vozidlom svojím telom nedostal do kontaktu s masívnymi časťami motora. Keď jednotka vyhodnotí zrážku s chodcom (cca v priebehu tridsiatich milisekúnd), aktivuje pracovné piesty, ktoré nadvihnú zadnú časť prednej kapoty o približne desať centimetrov. Volvo však zašlo ešte ďalej. Tento systém doplnili o vonkajší vzduchový vak. Premiéra sa konala na autosalóne v Ženeve v roku 2012. V prednom nárazníku sú umiestnené senzory, ktoré keď zaznamenajú stret s chodcom, aktivuje sa vonkajší airbag. Kapota sa v momente pootvorí, vzduchový vak sa roztiahne pozdĺž celej zadnej hrany prednej kapoty v tvare písmena „U“. Tento systém od Volva je aktívny iba pri rýchlosti nepresahujúcej 50 kilometrov za hodinu a zároveň sa systém neaktivuje pri kolíziách s osobami nižšími ako 80 cm, čiže pri malých deťoch.

Zdroj: Volvo, Subaru