Koncept Škoda Vision IN je určený pre indický trh, preto sa už čoskoro predstaví práve na tamojšom autosalóne Auto Expo v Dillí. Bolo by však chybou myslieť si, že indické SUV nemá nič spoločné s európskou produkciou. Naopak, základná technika sériového auta bude prakticky totožná s európskym modelom Kamiq (vrátane nových benzínových motorov s emisnou normou Euro 6). Ďalší vývoj v indickom vývojovom stredisku automobilky tak bude prinášať technológie, ktoré môže automobilka použiť aj pri svojich európskych modeloch. Svet sa stáva globálnym a rozdiely medzi jednotlivými trhmi sa začínajú zmenšovať rýchlejšie, než sa môže zdať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

O krok pred ostatnými

Zdá sa vám použitie najnovšej techniky pre „indickú“ Škodovku zbytočným plytvaním techniky? Omyl, Škoda Auto už s predstihom pripravuje novinku na nové obdobie prinášajúce prísnejšie predpisy aj pre indický trh. Od roka 2020 totiž začínajú v Indii platiť úplne nové emisné štandardy. Pre osobné autá sa miestna vláda dokonca rozhodla preskočiť európsku normu Euro 5 a z Euro 4 (BS-IV) prechádza India rovno na Euro 6 (BS-VI). Automobilka Škoda preto vybavila Vision IN najnovšou evolúciou svojej techniky, ktorá sa, pochopiteľne, objaví aj v indických sériových autách. Prestáva tak platiť pravidlo, že India automaticky znamená „úložisko“ starej nepotrebnej techniky. India je vo svojom ťažení za čistejším životným prostredím dokonca tak rázna, že do roka 2030 má za cieľ až 30 % podiel elektromobilov v celkových predajoch nových osobných vozidiel. A Škoda Auto pritom nesmie chýbať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Väčší ako Kamiq

Už pohľad na Škodu Vision IN prezrádza, že je akási „terénnejšia“ než európsky Kamiq. Je to skutočne tak, indický crossover je postavený na horšie cesty, dostal pevnejšie zavesenia, vyššiu svetlú výšku a ochranné plasty na štúdii nájdu svoj obraz aj na sériových kusoch. Škodu Kamiq prerastá Vision IN nielen na dĺžku (+ 15 mm), ale najmä na výšku (+ 58 mm) a aj v rázvore (+ 20 mm). O čosi väčšia bude podľa všetkého aj jej sériová podoba. Dôležité však je, že Vision IN používa najnovšiu podvozkovú platformu MQB-A0-IN umožňujúcu využívanie všetkých nových technológií. Štúdia to prezentuje použitím benzínového štvorvalca 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Motor spolupracuje s dvojspojkovou prevodovkou 7-DSG a skutočne spĺňa emisné limity BS-VI, čo je obdoba európskych noriem Euro 6.

V Indii ako doma

Nová Škodovka je prispôsobená použitiu v špecifických podmienkach indického trhu. Aj keď to však nová platforma umožňuje, Vision IN nemusí využívať toľko bezpečnostných prvkov ako európsky Kamiq. Spolu s úbytkom tlmiacich materiálov, či iných, oku neviditeľných ústupkov, to bude v konečnom dôsledku znamenať priaznivejšiu cenu auta. Samotná automobilka pritom priznáva, že musela Vision IN pripraviť na použitie na miestnych, prevažne rozbitých komunikáciách. Preto príde aj sériové auto s bohatým ochranným oplastovaním a silnejším podvozkom znášajúcim občasné preťažovanie, či dlhodobé využívanie maximálnej užitočnej hmotnosti. Iný kraj, iný mrav, ako sa hovorí. Sériová podoba konceptu Vision IN sa objaví ešte v priebehu roka 2020.