Podobnosť s RAV4 nezaprie

Ako som vyššie spomenul, na vývoji auta spolupracovalo Suzuki s Toyotou a už pri prvom pohľade naň je jasné, že to nebolo len po technickej stránke, ale aj dizajnovej. Mal som totiž dojem, že sa pozerám na nejaký facelift novej Toyoty RAV4. Across je zozadu jej takmer presnou kópiou a odlišujú sa snáď len prednou maskou. Auto pôsobí na fotkách relatívne robustne, čomu pomáhajú aj výrazné lemy blatníkov. Auto zároveň disponuje aj Full-LED svetlometmi, LED denným svietením a 19-palcovými diskami z ľahkých zliatin.  

Suzuki Across vs Toyota RAV4

Tlačidlové ovládanie klimatizácie 

Interiér nového Acrossu nevyzerá vôbec zle. V strede prístrojovej dosky sa vyníma 9-palcový dotykový displej, ktorý slúži na ovládanie infotainmentu. Zároveň spolupracuje so systémami Apple CarPlay, Android Auto či MirrorLink, takže spárovanie so smartfónom by nemal byť problém. Interiér tiež dopĺňa červené prešívanie pozdĺž prístrojovej dosky, na volante či sedadlách. Veľmi oceňujem aj tlačidlové ovládanie klimatizácie či množstvo úložných priestorov, ktorých je naozaj požehnane. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Čo sa týka batožinového priestoru, ten dosahuje objem 490 litrov, pričom pri sklopených zadných sedadlách sa toto číslo zväčší na 1168 l. Pre väčšiu všestrannosť je pravá strana batožinového priestoru vybavená elektrickou zásuvkou a zásuvkou na príslušenstvo.

Prvý plug-in hybrid Suzuki

Jadro plug-in hybridného systému tvorí 2,5-litrový 4-valec s výkonom 136 kW a krútiacim momentom 227 Nm. Spaľovací agregát však spolupracuje s dvoma elektromotormi. Predný dodáva autu 134 kW a 270 Nm, zatiaľ čo zadný ponúka len 40 kW a 121 Nm. Elektromotory zároveň čerpajú energiu z li-ion batérie 18,1 kWh, ktorá je umiestnená pod podlahou. Tú okrem kábla dobíja aj spaľovací motor, ktorý je navrhnutý tak, aby poskytoval vysoký výkon pri vysokej úspore paliva. Piesty majú vysoký zdvih a vysoký kompresný pomer a nechýba ani priame vstrekovanie.

Across je vybavený štyrmi jazdnými režimami - predvoleným režimom EV, režimom Auto EV/HV, režimom HV a režimom nabíjania. V režime EV je vozidlo poháňané výlučne elektrickým motorom aj pri plnom zrýchlení. Čisto na elektrinu dokáže pri plne nabitej batérii prejsť 75 km. V režimoch Auto EV/HV a HV motor dodáva energiu keď je to potrebné, ako napríklad pri prudkej akcelerácii. 

Pohon 4x4 

Suzuki Across profituje aj z elektronického systému 4x4 E-Four. Ten rozdeľuje hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu, ktorú poháňa nezávislý zadný elektromotor. Systém zaisťuje možnosť rozdelenia krútiaceho momentu od pomeru 100:0 (predok:zadok) až po pomer 20:80. Auto tak za normálnych okolností poháňajú pre úsporu paliva len predné kolesá. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Základom systému E-Four je prepracované integrované riadenie AWD (AIM), ktoré podľa jazdných podmienok riadi nielen rozloženie krútiaceho momentu, ale reguluje aj škrtiacu klapku motora, schému radenia, elektrický posilňovač riadenia (EPS) a bŕzd.

Acrossu na klzkých povrchoch pomáha automatická funkcia s obmedzeným preklzom Trail Mode, ktorá zaisťuje čo najlepšiu možnú priľnavosť. Systém zabrzdí kolesá, ktoré začnú strácať trakciu a presmeruje krútiaci moment na kolesá, ktoré jej majú dostatok. Funkcia tiež reguluje škrtiacu klapku a upravuje schému radenia prevodovky tak, aby pomáhala udržiavať vozidlo v chode.

Nové Suzuki Across tiež disponuje niekoľkými bezpečnostnými prvkami a asistenčnými systémami ako predkolízny bezpečnostný systém, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, dynamický radarový tempomat či systém rozpoznávania dopravných značiek. 

Na trh by malo prísť na jeseň tohto roka (2020).

Zdroj, foto: tlačová správa