Menej váhy, viac miesta

Na pohľad síce vyzerá rovnako, ale to je iba klam. Podobne ako Caterham, evolúcia prebieha pod povrchom. Novinka dostala nový trubkový rám, ktorý je ľahší a o 15 % pevnejší ako ten starý. Prepracované šasi rozšírilo priestor pre posádku a takisto dovolilo zväčšiť palivovú nádrž. Atom 4 by tak teoreticky mohol prejsť 482 km. Inžinieri prepracovali podvozok spolu s novou geometriou. Môžete mať tlmiče Bilstein alebo príplatkové Öhlins. Aerodynamiku tiež mierne upravili, rovnako ako chladenie, prítlak a znížili odpor vzduchu. Tvar nekazí žiadne čelne sklo, do takéhoto auta predsa patrí prilba. :)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Motor z Type R

Zásadnej zmeny sa dočkal motor. Atmosférický dvojliter Honda VTEC K20Z, ktorý bol k dispozícii aj s kompresorom, uvoľnil miesto turbom prepĺňanému dvojlitru Honda VTEC K20C, známemu z Hondy Civic Type R. Jeho výkon ostal nezmenený, takže 320 koní a 400 Nm. Voliteľnou výbavou je trakčná kontrola a launch control. Pri daždivom dni na trati poteší možnosť upravovať silu turba, takže to bude trochu menej desivé. Ako sú jazdné parametre tejto hračky pre dospelých? Z 0 na 96 km/h zrýchli za 2,8 sekundy a na 161 km/h mu to trvá iba 6,8 sekundy. Ručička tachometra sa zastaví na hodnote 262 km/h. Auto sedí na 16-palcových diskoch, pričom za príplatok máte k dispozícii 17-palcové. Za ďalší príplatok máte karbónové kolesá, ktoré sú o polovicu ľahšie ako štandardné hliníkové.

Foto: topgear.com, topgear.nl