Mustang ostáva Mustangom

To je v skratke asi všetko, čo by vás malo zaujímať, ak vám bol doteraz sympatický tým, čo predstavoval a ponúkal. Pritom ešte pred pár mesiacmi sa zdalo byť všetko inak. Na amerických internetových fórach i stránkach podobných tej našej, sa už pomerne dlho diskutuje o budúcnosti tohto modelu a celkom vážne sa hovorilo o tom, že Ford zmení jeden z najznámejších športových strojov na hybrid. Výsledkom mala byť štvorkolka so zadnou nápravou poháňanou spaľovacím motorom, vpredu doplnená o elektromotory, lenže po včerajšej svetovej premiére v rámci detroitského autosalónu sa nič také nepotvrdilo. Naopak... novinka je vlastne len evolúciou súčasného Mustangu.

Siedma generácia dostala interné kódové označenie S650, postavená je však na prepracovanej platforme predchodcu S550. Auto naďalej využíva predné vzpery MacPherson a viacprvkové zadné zavesenie, konštruktéri však zosilnili prakticky všetky montážne body, vystužili jednotlivé ramená a pridali k tomu nové pružiny i tlmiče.

Ak je vám to málo, môžete si objednať paket Performance, ktorý pridáva prednú rozperu horného uloženia tlmičov, samosvorný diferenciál typu Torsen, zväčšené brzdy značky Brembo s priemerom kotúčov 390 mm vpredu a 355 mm vzadu, ale dostanete tiež o niečo širšie pneumatiky a môžete si ešte priplatiť za adaptívne tlmiče MagneRide, sedačky Recaro a hlučnejší výfuk s aktívnymi klapkami.

Pokiaľ ide o motory, sú v tejto chvíli len dva. Základom je opäť preplňovaný štvorvalec 2.3 EcoBoost, ktorý by ale mal mať upravené vŕtanie i zdvih, nové turbo typu twin-scroll a v podstate má ísť o úplne nový agregát. Problém je akurát v tom, že Ford toho zatiaľ o pohonných jednotkách veľa neprezradil, takže nepoznáme ani ich základné technické parametre.

Druhou možnosťou je päťlitrový osemvalec Coyote, ktorý má za sebou menej rozsiahlu aktualizáciu, tiež by ale mal mať prepracované nasávanie a tým pádom i väčší výkon. Štandardne bude spárovaný so šesťstupňovým manuálom, za príplatok potom bude k dispozícii aj desaťstupňový automat.

Zaujímavé na spomínaných motorizáciách je, že sa ich Ford snažil tentokrát významne odlíšiť i vizuálne. Výkonnejšia verzia dostala vertikálne delenú prednú masku, odvetrávanie na kapote, alebo tiež inak tvarovaný nárazník, takže v spätnom zrkadle odteraz celkom spoľahlivo spoznáte, ktoré prevedenie vám dýcha na krk.

Manuálna ručná brzda určená pre driftovanie

Aby sme nezabudli, Mustang GT V8 má so spomínaným balíčkom Performance navyše aj inak upravené kanály chladenia predných bŕzd, olejový chladič, systém schopný „čítať“ pred autom nerovnosti a tomu prispôsobovať tuhosť tlmičov (Active Pothole Mitigation) a novinku, ktorá na prvý pohľad vyzerá ako klasická páka ručnej brzdy. V skutočnosti ide o „electronic drift brake“, teda brzdu, ktorá má majiteľom pomôcť – v režime Track – v driftovaní.

Asi najväčšie zmeny prebehli v interiéri. Nový Mustang dostal 13,2-palcový displej, ktorý spolu s digitálnym 12,4-palcovým konfigurovateľným prístrojovým panelom vyzerá, ako keby ich Ford skopíroval v BMW či Mercedese. Multimediálne rozhranie beží na platforme Sync 4, má v sebe integrovanú Alexu od Amazonu a prvé dojmy novinárov, ktorí toto všetko videli naživo, sú plné superlatívov, minimálne pokiaľ ide o rozlíšenie a grafiku.

Medzi nové prvky patrí tiež indukčné nabíjanie telefónov, adaptívny tempomat, systém rozpoznávania dopravných značiek a nechýbajú napríklad ani USB konektory pod stropom, aby ste si mohli k autu pripojiť kameru.

Predaj novej generácie Fordu Mustang začne až v lete 2023, ceny preto budú zverejnené o niečo neskôr.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 38 obrázkov

zdroj: Ford