Európa prichádza o ďalší model. Intenzívne ekologické ťaženie EÚ, jednostranne orientovaná legislatíva a len priemerný záujem miestnych zákazníkov o model IS v minulosti, stoja za definitívnym rozhodnutím japonskej automobilky stiahnuť sedan IS z ponuky pre Európu. Ak sa vám nový sedan strednej triedy páči, máte smolu, zostane len pre Áziu a Ameriku. Práve v USA totiž patrí medzi najpopulárnejšie autá, Lexus preto jeho konštrukciu, motorovú paletu a výbavu nastaví tak, aby nová generácia IS zaujala zámorských zákazníkov ešte viac.

Prvé Lexusy IS dnes majú viac ako 20 rokov. V Európe ich príbeh končí.

Zameranie na podvozok

Lexus sa netají ambíciou stavať jedny z podvozkovo najschopnejších áut v jednotlivých segmentoch. Model IS považuje za najšportovejší sedan v ponuke a najmä jeho verzia IS F Sport má byť najschopnejším a najkomplexnejším sedanom v segmente. Nechýba mi samozrejme ani pohon 4x4. Výrazne narástla tuhosť karosérie, konštruktéri šli do takých detailov ako ľahšie skrutky v nábojoch kolies (dostali špeciálny čierny lak, aby neodpútavali pozornosť od dizajnu kolies), ľahšie sú aj ramená (najnovšie už len hliníkové, o 18 % ľahšie), tehlice a dokonca aj pružiny (o celých 20 %). O 17 % vyľahčili aj stabilizátory. Napriek tomu všetkému je zavesenie pevnejšie a v spolupráci s novými diskami kolies (17 – 19 palcov) zabezpečuje rýchlejšie odozvy na riadeni.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Aj s motormi 3.5 V6

Keďže sa Lexus nemusí sústrediť na Európu, konštruktéri naplno využili možnosti veľkých benzínových motorov a pre Lexus IS 350 pripravili nový motor 3.5 V6 naladený na 311 koní. A hoci sa v Európe známej honbou za „číslami“ môže zdať jeho výkon len priemerný, Lexus hovorí o reálnych schopnostiach motora a nie o nezmyselnom sa naháňaní za vysokými číslami za každú cenu. Verzie F Sport RWD dostanú zadný samosvorný diferenciál, odľahčené disky BBS (19 palcov), účinnejší adaptívny podvozok, športový stabilizačný systém a doplnky z uhlíkových vlákien.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Základnou verziou bude IS 300 RWD s motorom 2.0 16V Turbo VVTi-W (177 kW/240 k) s osemstupňovým automatom. Zaujímavosťou je, že IS 300 AWD už poháňa motor 3.5 V6 podladený na 191 kW (260 k). Vrcholom bude spomínaný IS 350 naladený na 229 kW (311 k) schopný zrýchlisť z 0 na 100 km/h za 5,7 s.

V predajniach sa Lexus IS 2021 objaví na jeseň 2020. Automobilka ho ponúkne v štyridsiatich štátoch sveta.