"Myslím, že to budeme musieť nechať na nový Megane," povedal šéf Renault Sportu na margo pokusu o prekonanie rekordu medzi predokolkami, ktorý nedávno stanovil VW Golf GTI Clubsport S.
Renault Megane GT

Megane GT je dostatočne ostrý na to, aby sa ďalší stupeň, teda Megane RS, posunul medzi štvorkolky. Nakoniec to však vyzerá, že zostane pri pohone prednej nápravy.

Nuž, kompetentní zatiaľ iba naznačujú. Isté však je, že príde iba v 5-dverovom prevedení, dostane systém riadenia zadnej nápravy 4-control a dvojspojkovú prevodovku EDC. Pravdepodobne však bude k dispozícii aj manuálna prevodovka, keďže by výrobca chcel vyhovieť čo najväčšej časti zákazníkov. Vieme aj to, čo bude pod kapotou. Megane RS bude poháňať 2,0 litrový, turbom prepĺňaný 4-valec. Jeho presný výsledný výkon bude zrejme tajomstvom až do odhalenia v polovici roka 2018. Už teraz je však isté , že bude ponúkať viac ako 300 koní.

Nakoniec predsa len predokolka?

Oveľa záhadnejšia je však situácia okolo poháňanej nápravy, respektíve náprav. Pred pár mesiacmi totiž istý človek z vnútra automobilky v rozhovore pre britský autoexpress povedal: "Keď máte vektorovanie krútiaceho momentu, riadenie zadnej nápravy a pohon všetkých kolies a chcete, aby sa auto správalo istým spôsobom, potrebujete komplexný systém podvozka. Keď vidíte autá ako Focus RS, cítite, že Renault Sport s tým bude musieť niečo urobiť." Tým naznačil, že by nový Megane RS mohol dostať pohon všetkých kolies a postaviť sa spomínanému Focusu RS. Dnes je však všetko inak. Šéf Renault Sportu, Patrice Ratti, totiž svojim najnovším vyjadrením všetko poprel, keď odpovedal na otázku ohľadne nového rekordu medzi predokolkami na legendárnom Nürburgringu. Ten totiž 5. mája zaknihoval  VW Golf GTI Clubsport S a časom 07:49,21 získal korunu kráľa predokoliek. Tá dlhý čas patrila Renault Sportu a Meganu RS. Na jar 2014 ju síce nachvíľu získal Seat Leon Cupra, no Megane RS ju vzápätí vybojoval späť. Odvtedy ho ale už prekonal Civic Type R, hoci nie úplne oficiálne a teraz spomínaný Golf GTI Clubsport. Je preto namieste otázka, čo na to šéf Renault Sportu. Patrice Ratti na to, samozrejme, reagoval sebavedomo a povedal: "Megane (odchádzajúci Megane RS) je rýchlejší v zákrutách, ale potrebujete výkon na rovinkách. Myslím, že to budeme musieť nechať na nový Megane." Čím myslel, samozrejme, pokus o prekonanie rekordu. To by však znamenalo, že Megane RS zostane aj v novej generácii predokolkou.

Zdroj: autoexpress