Tento systém pomaly, ale isto zavádzajú do viacerých modelov. Teraz prišlo na rád práve Céčko. Výhody? Pri akcelerácii môže EQ Boost pomôcť motoru a preklenúť krátky moment, kým turbodúchadlo nevytvorí plný plniaci tlak. Toto zvýšenie sa tiež používa na dosiahnutie ideálnych otáčok motora počas radenia prevodových stupňov. V dôsledku toho sa skráti čas odozvy automatickej prevodovky. Počas brzdenia štartér-alternátor využíva kinetickú energiu a nabíja batériu. Vodné pumpa je tiež elektrická a ovládaná charakteristickou mapou z riadiacej jednotky. Optimálne prispôsobí chladiaci výkon aktuálnej potrebe. Medzi ďalšie výhody patrí kĺzavý režim s vypnutým motorom a rekuperačné brzdenie s inteligentným zastavením motora. Systém start-stop, ktorý používa spomínaný štartér-alternátor, štartuje motor veľmi ticho, rýchlo a s nízkymi vibráciami.

Opatrenia na zníženie trenia podčiarkujú novú stratégiu efektívnosti motorov. Patrí k nim patentovaný proces Conicshape, ktorý využíva kužeľovité honovanie. Steny valca sa mierne otvárajú smerom k spodnej časti tak, aby sa znížilo trenie, čo by malo viesť k nižšiemu opotrebovaniu a spotrebe paliva. Podobne ako dieselové motory, aj všetky benzínové motory sú v Európe vybavené filtrom pevných častíc.