Prvá a zatiaľ jediná generácia Nissanu GT-R prišla na trh v decembri 2007.

Prvá a zatiaľ jediná generácia Nissanu GT-R prišla na trh v decembri 2007.

Podstatné je, že druhá generácia dostala nakoniec od výrobcu zelenú. Dlho to vyzeralo tak, že GT-R druhé pokračovanie jednoducho nedostane. Súčasná generácia R35 vznikla pod rukami Kazutoshiho Mizuna. Vývoj druhej generácie stojí a padá práve na ňom. Kuzatoshiho nedávno z hry na istý čas vyradili zdravotné problémy. To bol pre Nissan veľký problém.

Mizuno je v poriadku a vrátil sa k svojej práci. Koncern Nissan-Renault prehodnotil svoje plány a odsunul začiatok predaja druhej generácie GT-R36 až na rok 2018. To znamená, že súčasná generácia bude na trhu dlhých 11 rokov!

Carlos Ghosn nakoniec predsa len podpísal vývoj druhej generácie GT-R. Jej reálna podoba je však ešte ďaleko. Najprv príde facelift súčasného GT-R.

Aby dokázalo GT-R držať krok s konkurenciou a stále byť nočnou morou oveľa drahším superšportom, musí nevyhnutne dostať facelift. 3,8 litrový šesťvalec absolvoval už niekoľko navýšení výkonu. Aktuálne má 404 kW (550 k).

Pripravovaný facelift údajne prinesie ďalšie zvýšenie výkonu a prepracovaný dizajn. Nový tvar možno dostanú predné svetlá, kapota a nárazníky. Dúfajme, že spolu s faceliftom a vyšším výkonom nepôjde hore aj cena.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj: Budúcnosť Nissanu GT-R je neistá...JAZDA: Nissan GT-R.

Nissan GT-R dokáže na trati porážať aj oveľa drahšie športiaky. Dobrým príkladom je Porsche 911 Turbo S (997).

Nissan GT-R dokáže na trati porážať aj oveľa drahšie športiaky. Dobrým príkladom je Porsche 911 Turbo S (997).