Ak ste skôr narodení alebo vás jednoducho zaujímajú staršie autá, taký Peugeot Mi16 či T16 vám určite nemusím predstavovať. Nielen v čase uvedenia, ale aj dnes po takmer 30 rokoch sú to vyhľadávané autá, ktoré ako jedny z mála sú ospevované aj priaznivcami iných značiek.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ako však šiel čas, z Peugeotov sa akokeby vytratil duch športovosti. Iste, automobilka sa nikdy neprofilovala ako športovo ladená, ale ak nejaký športový model vyrobili, tak stál za to. S príchodom modelov 307 či 407 sa to však skončilo. Avšak možno svitá na lepšie časy. A tie by mal prezentovať 508 Sport Engineered.

Najvýkonnejší sériový Peugeot

Kto by čakal pod prednou kapotou preplňovanú V6, to sa dnes už nenosí, aspoň nie pri Peugeote. Takže tu máme zážihový preplňovaný štvorvalec 1,6 s 147 kW (200 k) a 300 Nm. K tomu sa pridávajú 2 elektromotory s 81 kW (110 k) a 83 kW (113 k). Silnejší je vzadu, má 166 Nm a slabší je vpredu s naopak viac Nm, konkrétne 320 Nm.

Automobil je samozrejme s pohonom všetkých 4 kolies, pohon zadných zabezpečuje ten silnejší elektromotor. S motorom je spojená 8-stupňová automatická prevodovka. Systémový výkon je 265 kW (360 k) a 520 Nm. S takýmito číslami akceleruje na 100 km/h za 5,2 sekundy, z 80 na 120 km/h za perfektné 3 sekundy a maximálka je obmedzená na 250 km/h.

Akumulátor s kapacitou 11,5 kWh by mal zabezpečiť dojazd na elektriku do 42 km. Peugeot informuje, že s nabíjačkou 7,4 kW máte akumulátor nabitý na 100 % za 1:45, z wallboxu za približne 4 hodiny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Samozrejmosťou sú odlišnosti voči bežnej 508 ako iný predný nárazník, či maska chladiča a 20-palcové disky. 508 Sport Engineered bude dostupný aj ako sedan a aj ako kombi. Na trh by mal doraziť už v priebehu októbra 2020. Uvidíme, či sa podarí vzkriesiť zašlú slávu modelov Mi16 a T16.

Zdroj: carmagazine.co.uk

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov