Nový Renault Mégane E-Tech Electric má naplánovanú svetovú premiéru v rámci autosalónu IAA 2021 v Mníchove, Francúzi však už momentálne nemajú čo ukrývať. Prvé fotografie auta sa predčasne objavili na internete a odhaľujú v podstate všetko zaujímavé, vrátane interiéru, ktorému budú dominovať dva veľké displeje.

Mégane

Jeden motor, dva batériové pakety

Čo o tomto aute zatiaľ vieme? V prvom rade skutočnosť, že stojí na novej platforme s označením CMF-EV, bude ho poháňať elektromotor s výkonom 217 koní a kvapalinou chladené akumulátory by mali mať kapacitu 40 a 60 kWh. To nie je veľa. Ide o ekvivalent približne 15, respektíve 23 litrov benzínu, Renault však sľubuje v prípade druhého, väčšieho batériového balíčku dojazd 470 kilometrov.

Mégane

Či to bude skutočne možné, v tejto chvíli riešiť nebudeme. Poďme radšej skúmať to, čo vám pri prvom pohľade na fotky možno uniklo. Do vašej pozornosti by sme radi dali jednak nové logo medzi prednými svetlami, zapustené kľučky predných dverí (a v stĺpikoch ukryté tie zadné), potom fakt, že novinka už nie je klasický hatchback, ale čiastočne chce byť i crossoverom a posledným neobvyklým detailom je viacfarebné lakovanie karosérie.

Mégane

Pohľad do interiéru odhaľuje volant, ktorý ani pri najlepšej vôli nemôžeme nazvať okrúhlym, ďalej páku voliča umiestnenú na stĺpiku riadenia (je úplne hore, vpravo) a sympatické je, že napriek veľkej, nepochybne dotykovej obrazovke uprostred palubnej dosky dizajnéri Renaultu ponechali na stredovej konzole klasické hardwarové tlačidlá.

Mégane

Za zmienku stojí tiež meno auta. Renault sa totiž zbavil označenia Z.E., teda Zero Emission (posledným autom s touto skratkou bol model Zoe 2) a po novom budú stopercentne elektrické autá Renaultu nosiť prívlastok E-Tech Electric.