Je jasné, že cestou do Európy podražie. O koľko presne, to stále netušíme, ale prihoďte ku kórejskej cenovke náklady na prepravu, clo, daň z pridanej hodnoty, marže importéra, predajcov a budeme radi, ak v základe dostaneme nový Torres za nejakých 27 až 30 tisíc eur. Čo by ale stále bola veľmi zaujímavá cena (niekde uprostred medzi Korandom a Rextonom).

Teda za predpokladu, že sa benzínový model k nám vôbec dostane. Hovorí sa totiž, že by pri brehoch starého kontinentu mohli koncom budúceho roka zakotviť lode naložené výlučne elektrickými verziami. O čo by sme v takom prípade prišli?

O automobil s dĺžkou 4700 mm, šírkou 1890 mm, výškou 1720 mm a rázvorom 2680 milimetrov, ktorý je poháňaný známym preplňovaným zážihovým štvorvalcom e-XGDi150T s objemom 1,5 litra. Pohonná jednotka medzi prednými kolesami novinky je naladená na 170 koní a 280 newtonmetrov.

S týmto motorom sa štandardne spája šesťstupňová automatická prevodovka značky Aisin a zákazníci majú možnosť vybrať si pohon predných alebo všetkých kolies. Dynamiku Torresu nepoznáme, ale podľa kórejskej normy by auto malo jazdiť v priemere za 8,9 litra benzínu na 100 kilometrov, pričom uvedená spotreba i cena v prepočte 20 500 eur platia samozrejme pre modely schopné hrabať len prednou nápravou.

Kórejci sú ale evidentne spokojní. Od spustenia predaja automobilka nazbierala už 50 tisíc záväzných objednávok, čo by v prípade koncernu Hyundai bolo niekde na hranici chyby v zaokrúhľovaní, lenže pre dlhodobo problémový Ssangyong sú podobné správy ako sprcha živou vodou.

Torres je úplne prvým modelom po viac ako troch rokoch, keď firma predstavila aktuálne Korando a momentálne si už nemôže dovoliť neuspieť. Aj preto bolo rozhodnuté, že okrem benzínovej verzie dorazí i elektromobil, ktorý Ssangyong vyvíja s momentálne najväčším výrobcom osobných batériových áut na svete – čínskou firmou BYD Auto. Build Your Dreams už stihli v priebehu prvých šiestich mesiacov predať 640 tisíc elektromobilov.

Technické detaily e-Torresu nepoznáme, ale preberie techniku Koranda E-Motion, mohol by mať 188 koní, akumulátory s kapacitou 61,5 kWh, čo je ekvivalent približne 24 litrov benzínu a dojazd okolo 300 kilometrov.

Ešte raz pripomíname, že podľa správ britského zastúpenia by Torres mal doraziť koncom roka 2023, ani oni však nešpecifikujú chystané motorizácie. Čo sa týka výbavy, pripravte sa na osem airbagov, adaptívny tempomat, batožinový priestor s objemom od 703 do 1662 litrov a minimálne v prípade elektromobilu aj na autonómne riadenie úrovne 3.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Ssangyong