Model SLK 55 AMG sa predstaví s uvedeným novovyvinutým agregátom, ktorý má okrem iného tiež nové vedenie nasávaného vzduchu, nové hlavy valcov, priame vstrekovanie benzínu s unikátnym tlakom až 200 atmosfér, modifikovaný štvorventilový rozvod s nastavovaním vačkového hriadeľa, upravené hospodárenie s olejom a optimalizovanú kľukovú skriňu, systém stop – štart a manažment alternátora. Uplatňuje sa v ňom vysoký kompresný pomer 12,6 : 1, pričom dosahuje maximálny počet otáčok viac ako 7 000 ot.

Vďaka manažmentu valcov a ďalším vylepšeniam je nový motor nie len úspornejší, ale aj výkonnejší. Max. výkon je oproti predchodcovi vyšší až o 45 kW (62 k) na 310 kW (422 k) a krútiaci moment z 510 na 540 Nm. Pritom jeho kalkulovaná spotreba 8,5 litra na 100 km (podľa NEFZ) je o 3,5 litra (a teda zhruba o 30%) nižšia.

zdroj: Mercedes-benz