Pri funkcii Keyless stačí, aby ste mali kľúč vo vrecku a pri potiahnutí kľučky dverí sa auto samo otvorí. Zároveň aktivuje všetky svoje obvody, vrátane odblokovania zapaľovania, takže stačí naštartovanie pomocou tlačidla a môžete vyraziť na jazdu. Systém vozidla jednoducho prostredníctvom rádiového signálu rozpozná transpondér v kľúči. Tento komfort má však aj svoje riziká.

Vraj stačí 100 eur

Nemecký autoklub ADAC sa preto už pred časom rozhodol usporiadať pravidelné testy „kradnutia“ áut vybavených keyless funkciou. Stačí totiž, aby ste pomocou dvoch komplicov predĺžili dosah rádiových vĺn zariadením, ktoré sa dá zostrojiť z bežne dostupných súčiastok (v cene cca 100 eur) a pri troche šikovnosti a cviku sa môžete vydať „odomykať“ autá. S podobným zariadením stačí, aby sa jedna osoba priblížila k majiteľovi (povedzme v reštaurácii), zatiaľ čo druhá ku dverám vozidla.

Jedným z "neukradnuteľných" áut testovaných autoklubom ADAC je aj Range Rover (modelový rok 2018).

Skúsili až 360 áut

Ľudia z autoklubu ADAC touto metódou skúšali doteraz otvoriť až 360 áut. Medzi rokmi 2014 – 2020 šlo o autá rôznych segmentov a výbavových úrovní, z celej várky pritom údajne odolalo len 6 áut. Jednoducho ich neotvorili a na ich „prelomenie“ by bola potrebná iná metóda. A ktoré že to boli autá? Prémiové modely Range Rover, Range Rover Sport (modelové roky 2018), Jaguar E-Pace, Jaguar i-Pace, Land Rover Discovery (modelový rok 2018) a prvý zástupca nižšej strednej triedy v histórii – nový VW Golf VIII. Podľa nemeckej automobilky je to tým, že ako prvý model nižšej strednej triedy používa technológiu UWB (Ultra Wide Band). Čipy, ktoré používa, totiž dokážu z doby „letu“ rádiového signálu veľmi presne stanoviť vzdialenosť kľúča od vozidla. Klasické „predlžovače“ signálu bežne používané pri krádežiach sú tu údajne mimo hry. Ktorý kompakt bude ďalším?

zdroj: ADAC