Vlajková loď značky bude mať najpokrokovejšie asistenčné systémy Volkswagenu.

Čakali sme dlho. Po „uniknutých“ fotkách, ktoré reprezentovali vzhľad sériového kusu, Volkswagen oficiálne predstavuje veľké SUV. Značka hovorí o výraznom dizajne, inovatívnej technike a dynamických jazdných vlastnostiach. Touareg (mimochodom vyrábaný v Bratislave) pôsobí ozaj majestátne a oproti starnúcej stále ešte súčasnej generácii výraznejšie a menej konzervatívne. Mohutná predná maska ctí rozmery Touarega a spolu so svetlami tvorí opticky jeden celok. V zadnej časti zaujmú široko vytiahnuté boky spolu so známou „architektúrou“ Volkswagen modelov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Oproti predchodcovi má Touareg tretej generácie väčšie rozmery (dĺžka 4,88 m, šírka 1,98 m, výška 1,70 m). Zmenili sa proporcie auta smerom k dynamike, opticky pôsobí oveľa nižšie. Pozitívny efekt nájdu aj cestujúci kvôli väčšiemu vnútornému priestoru. Batožinový priestor zväčšili o 113 litrov (810 litrov). A navyše, karoséria novinky je o 106 kg ľahšia! Klobúk dole. 

Čím zaujme na poli techniky? 

Hovoria o priekopníckej fúzii asistenčných systémov, osvetlenia, komfortných systémov a infotainmentu. Nezabudli, samozrejme, ani na špičkový jazdný komfort.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Plne digitálny Innovision Cockpit je digitálny združený prístroj (s uhlopriečkou 30,5 cm) a displej infotainmentu Discover Premium (s uhlopriečkou 38,1 cm). Pod spoločným sklom splývajú do digitálnej ovládacej, informačnej a komunikačnej jednotky, ktorá prakticky nepotrebuje konvenčné tlačidlá. Na tie tak postupne zabudnime. Stredová konzola je „jednoliatym“ displejom, nahrádza a integruje spoločne všetky funkcie ovládania auta. Umožňuje tiež trvalé pripojenie na internet cez integrovanú eSIM kartu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Na poli asistenčných systémov bude „Touar“ najlepšie vybaveným a najpokrokovejším Volkswagenom. Logicky. Okrem doterajších systémov, známych napr. z Arteonu, bude v ponuke aj nočné videnie s infračervenou termovíznou kamerou, systém pre jazdu v dopravnej zápche doplnený asistentom pre staveniská na diaľnici na poloautomatické vedenie v jazdnom pruhu do rýchlosti 60 km/h a systém Front Cross Traffic Assist na bezpečný výjazd z miest s obmedzeným výhľadom.

Predné svetlá IQ.Light pozostávajú zo 128 LED, sú plne adaptívne a automaticky ovládané s novými osvetľovacími funkciami. 

Aj riadenie zadnej nápravy

Podvozok s aktívnou kompenzáciou náklonu (elektromechanicky ovládané stabilizátory) a riadením zadných kolies prispieva k zvýšeniu obratnosti veľkého SUV a zmenšeniu priemeru otáčania o 1 meter. A nielen to. Zvyšuje aj stabilitu pri vysokých rýchlostiach. Pneumatické pruženie dopĺňajú tlmiče s elektricky regulovanou charakteristikou. Touareg bude stáť na 18 až 21-palcových kolesách.

Dokonca aj osemvalec!

Predaj v Európe začne v druhom polroku 2018 a k dispozícii budú zážihové a vznetové šesťvalce. Prepracovaný 3,0 TDI ponúkne 170 kW (231 koní), 500 Nm a v silnejšom prevedení 210 kW (286 koní) a 600 Nm. Benzínový 3,0 TSI má 250 kW (340 koní) a 450 Nm. Je skvelé, že sa VW vyhol použitiu štvorvalcov. A navyše, budúci rok ponuku doplní naftový 4,0 TDI V8 s 310 kW (421 koní) a 900 Nm. Všetky motory štandardne pracujú spolu s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a stálym pohonom všetkých kolies 4MOTION.

Touareg začnú predávať v druhom polroku 2018. Hlavnými trhmi sú Čína a Európa. V USA na veľké európske SUV môžu zabudnúť. Ako sa vám novinka páči? 

Zdroj a foto: Volkswagen