Podľa prvotných odhadov automobilka chce v novom závode vyrábať priemerne 300-tisíc áut ročne. Časom nevylučujú nárast na 350-tisíc.

Koncern VW hrá trochu zvláštnu hru. Zatiaľ čo bratislavský VW Slovakia začína hrať v koncerne druhé husle, obmedzili zmeny, prepúšťajú ľudí, neplánujú tu žiadne ďalšie zásadné nové kľúčové typy, pre Škodu hľadajú lokalitu pre nový závod v juhovýchodnej Európe. Odborári v koncerne ostro debatujú na tému zmysluplnosti výstavby nového závodu namiesto posilnenia výrobných kapacít v jestvujúcich lokalitách. Odborári totiž dobre vedia, že za dverami je prepúšťanie z dôvodu prípravy trhu na elektromobily. 

Slovensko je v hre o ďalšiu automobilku z kola von. Aktuálne sa najviac skloňuje Bulharsko a Turecko. Oficiálne to potvrdené nie je. Rôzne zdroje stále špekulujú nad krajinami Bulharsko, Turecko, Srbsko a Rumunsko. Srbské médiá spomínali dokonca aj severné Macedónsko.

Definitívne rozhodnúť o novej lokalite sa má v novembri 2019.

Továreň údajne bude zamestnávať zhruba 5000 pracovníkov. K tomu si pripočítajte ďalšie 2 tisícky pracovníkov v dodávateľských firmách. 

Bulharsko na investície súvisiace s príchodom automobilky k hlavnému mesta Sofia vyčlenilo vraj už 20 miliónov eur. Okrem iného chystajú predlženie metra k lokalite, alebo celkom nový bulvár, zlepšenie prístupu k železnici a diaľnici. V prospech Bulharska voči Turecku hrá aj lacnejšia pracovná sila. Rozdiel na jednom vyrobenom aute môže činiť sumu 600 eur. Na druhej strane je Turecko pre automobilku podstatne väčší a významnejší trh. 

Srbi si tiež nechcú nechať ujsť významnú investíciu. Tiež už stihli avizovať zámer vybudovať metro severne od Belehradu. V Rumunsku by závod podľa tamojších médií mohol stáť v meste Jasy blízko hranice s Moldavskom.