Za takmer osemkilometrový obchvat zaplatíme až 356,34 milióna eur. To je až 45,27 milióna eur na kilometer!

Snáď sa v roku 2020 dočkáme

Podľa najnovších správ stavbári začnú s prvými úpravami už v novembri 2016 a odovzdanie stavby je naplánované na rok 2020. Kritickými úsekmi Prešova prejde v špičke okolo 38 tisíc automobilov. Juhozápadný diaľničný obchvat Prešova s dĺžkou 8870 metrov presunie tranzitnú dopravu z centra mesta a skráti jazdu o 13 minút. Na trase bude 18 mostov a tunel dlhý 2244 metrov. V západnej časti obchvatu sa bude v budúcnosti križovať diaľnica D1 s rýchlostnou cestou R4 (severný obchvat Prešova). Dobudovaním úseku Prešov, Západ – Prešov, Juh bude plynulé diaľničné spojenie medzi Ružomberkom a Košicami. Intenzita dopravy je tu 15 000 – 25 000 áut denne. Obchvat Prešova je predposledným chýbajúcim úsekom na trase BA – KE. Tým posledným zostane problematický úsek Turany - Hubová. Optimistický termín dokončenia je stanovený na rok 2024...


„Dopravné problémy v meste boli dlhodobo prehliadané. Zarezonovali dokonca názory analytikov z Bratislavy, ktorí akoby nevideli potrebu okamžitého riešenia situácie. Tranzitnú dopravu potrebujeme dostať z mesta preč čím skôr, preto som vydal pokyn na urýchlenie výstavby diaľničného obchvatu v smere od Popradu na Košice,“ povedal minister dopravy Roman Brecely. Minister tým naráža na kritiku niektorých oponentov, ktorí tvrdia, že obchvat je predražený. Veď to posúďte sami, za takmer osemkilometrový obchvat zaplatíme až 356,34 milióna eur. To je až 45,27 milióna eur na kilometer, a to vôbec nie je málo! Minister sa obhajuje tým, že najdrahšie diaľnice sú tie, ktoré nie sú postavené. Obchvat Prešova bude spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie.

„Nejde len o čas. Prešov dlhodobo zápasí s postupným dopravným kolapsom, keďže tranzitná doprava vedie mestskými komunikáciami, čo znamená veľké problémy pre vnútromestskú dopravu. Ide o posledné krajské mesto, ktoré doteraz nemalo žiadnym spôsobom riešený obchvat dopravy. Nový diaľničný úsek pomôže všetkým Prešovčanom,“ povedal generálny riaditeľ NDS, Róbert Auxt.

Zdroj: sme, ineko