Ak obdivujete Nemcov za ich pragmatický prístup k dopravným predpisom a súvisiacej legislatíve, ktoré nerobia z rýchlosti strašiaka, ale naopak dôverujú vodičom a ich schopnostiam, možno budete mať dôvod vzhliadať k nim ešte viac.

Tamojší spolkový minister dopravy, Volker Wissing (za FDP), totiž opäť raz domácim médiám potvrdil, že stále neexistuje žiadny rozumný dôvod na plošné obmedzenie rýchlosti na nemeckých diaľniciach.

Rýchlosť je osobnou zodpovednosťou občanov, ak pritom neohrozujú ostatných. Štát by sa mal v tomto smere držať späť,“ povedal v rozhovore s novinármi z Bild am Sonntag Wissing.

Tvrdí navyše, že v Nemecku neexistujú ani iné ako bezpečnostné dôvody na obmedzovanie tempa. „Vysoké ceny energií sú dôvodom, prečo mnohí už dnes jazdia pomalšie. Navyše v prípade elektromobilov vodiči tiež nebudú jazdiť rýchlo, pretože šetria batérie,“ dodal spolkový minister dopravy.

Snaha obmedziť rýchlosť, ktorá sa v súvislosti s konfliktom na Ukrajine objavila aj ako spôsob úspory energií, je predmetom opakovaných diskusií už roky. V súčasnej (takzvanej semaforovej koalícii) je však FDP zásadne proti.

Volker Wissing okrem toho navrhuje, aby boli nemecké, stále viac preťažené diaľnice rozšírené o nové pruhy. Zelení z toho vo vláde síce dostávajú vyrážku, podľa nich totiž viac pruhov poškodí životné prostredie a nepomôže naplniť klimatické ciele, aj na to má ale minister dopravy odpoveď. „Musíme na našich cestách umožniť rozvoj klimaticky neutrálnej doprave. Mám tým na mysli elektromobily a tiež e-palivá s neutrálnymi emisiami CO2, a to aj v nákladnej doprave,“ upozorňuje Wissing a dodáva: „Jazda autom je sloboda, flexibilita a súkromie, na vidieku či v starobe navyše aj participácia a sebaurčenie. Nemci preto právom očakávajú, že naše cesty budú v dobrom stave.

zdroj: Depositphotos, Wikipedia, Bild am Sonntag cez Automobilwoche