„Vozidlá Kia budú precízne, odpúšťajúce, vyvážené a nie nudné. Prilievame viacej oleja do ohňa,“ dodáva Biermann.

Kia doteraz stavala na troch pilieroch: dobrá hodnota, dlhá záruka a stále lepší dizajn. Nový človek v tíme Kia má vystavať ďalší pilier, ktorým je jazdná dynamika. Dynamické schopnosti auta majú korešpondovať so vzhľadom. „V oblasti jazdných vlastností Kia nájde novú identitu a podstatu. Vyjasňujeme a znovu stanovujeme, čo Kia znamená pre európskych zákazníkov,“ hovorí Albert Biermann.

Pre BMW pracoval 30 rokov. Istú dobu bol dokonca technickým šéfom divízie M. Pred časom prišiel do koncernu Hyundai a podľa jeho slov ho to teší. Pracuje na vývoji vysoko-výkonných modelov Hyundai N a po novom bude čo-to hovoriť aj do vývoja automobilov Kia. Nie, z Kie sa nestane prémiový výrobca zadokoliek (na to majú Kórejci novú značku Genesis). Automobilka sa však viac zameria na vodiča a na radosť z jazdy. BMW bolo niekedy známe tým, že všetky modely značky boli zábavné a dokázali baviť vodiča. Pomery v BMW už však nie sú ako bývali. „Zmenila sa tam kultúra. V 80. a 90. rokoch bola hybnou silou BMW technika. Dnes to riadia financie. Príliš veľa ľudí hovorí viac o finančnej situácii,“ popisuje stav v BMW bývalý manažér Biermann a dodáva, že miesto toho, aby sa mohol venovať vývoju, ladeniu a testovaniu, musel bojovať o peniaze. Aj keď je to celkom logické, lebo z manažérskeho postu to tak trochu vyplýva... Horšie však bolo to, že dlhé diskusie nemali podľa Biermana žiadny zmysluplný výsledok. V značke Kia sú podľa Biermanna pomery úplne iné.


V budúcnosti teda môžeme očakávať dostupné kórejské autá so zameraním na vodiča. „Vozidlá Kia budú precízne, odpúšťajúce, vyvážené a nie nudné. Prilievame viacej oleja do ohňa,“ dodáva Biermann. Kedy taká Kia príde zatiaľ nie je známe.


Zdroj: autoexpress