Aká je dynamika a reálna spotreba pri dynamickej jazde?

Corolla TREK sa ani len nepokúša hrať na športové auto. Najsilnejší dvojliter s kombinovaným výkonom 135 kW (184 k) však dokáže byť veľmi nápomocný v hustej mestskej premávke. V nej totiž potrebujete okamžité reakcie motora, aby ste sa dokázali dobre “prešmyknúť” a presne to 2,0 Dynamic Force v spojení s planétovou prevodovkou e-CVT dokáže. Elektromotor auto vyšvihne vpred a po počiatočnom “vystrelení” mu začne pomáhať aj spaľovací agregát. Pri jazde v meste v štýle "ponáhľam sa" som zhoršil spotrebu na ustálených 5,7 litra na 100 km. Pružné zrýchlenie z 50 km/h na 130 km/h sme odmerali za 6,34 sekundy a z 90 na 130 km/h za 3,95 sekundy. Verím, že pri športovej jazde brzda-plyn by spotreba rástla aj za hranicu 8 litrov, ale na ňu vás verzia TREK skutočne nevábi.

Aká je užitočná hmotnosť Corolly Touring Sports?

Toyota udáva hodnotu pre maximálnu prevádzkovú hmotnosť, ktorá je vo verzii Touring Sports s 2,0l hybridným motorom 1560 kg. Celková hmotnosť auta predstavuje 1955 kg, čo je o 45 kilogramov viac ako má 5 dverový variant. Ťahať môžete 750 kilogramový brzdený príves alebo 450 kilogramový príves bez brzdného systému. Nehybridná verzia dokáže potiahnúť brzdený príves s hmotnosťou 1300 kg.

Ako pracuje Adaptive Cruise Control (ACC) v meste a na diaľnici?

Veľmi spoľahlivo a dokonca v spolupráci s asistentom udržiavania auta v jazdných pruhoch ponúkne určitú úroveň autonómnosti. Keď si načíta obidve čiary, drží sa v strede jazdného pruhu a zvláda aj mierne zákruty na diaľnici. V dopravných kolónach si adaptívny tempomat (v Toyote známy ako iACC) drží malý odstup, čo je opäť pozitívom. Auto sa pohne po brnknutí po plynovom pedáli alebo stlačením tlačidla zvýšenia rýchlosti na volante. Tempo zvyšuje postupne a v zápche sa iba plíži v závislosti od auta pred sebou. Tradičným problémom adaptívnych tempomatov, mimo značiek ako napríklad Mercedes, je spomaľovanie do zastavenia. Ak ide iné vozidlo súvislo pred Corollou, bez problémov zastaví. Ak však druhé vozidlo už stojí na červenej, rútiaca sa Toyota má problém zastaviť z rýchlosti vyššej ako 50 km/h. Nie je v tom sama a s týmto bojujú autá viacerých značiek, keď už pri vyšších rýchlostiach musí dobrzdiť vodič. Na diaľnici si musíte dávať pozor na odstup od ostatných áut v pruhu, ak nechcete stratiť rýchlosť. Opäť, nič nezvyčajné. Do mesta je však iACC priam boží dar a aj čas strávený v kolóne môže byť o niečo stráviteľnejší.

Čo si mám predstaviť pod “špeciálne disky kolies, ktoré majú okolo seba ochranu pneumatikou”?

Ako správne odpovedal čitateľ Ľuboš, nie je to také špeciálne ako to znie. Ochrana diskov spočíva v prečnievajúcej pneumatike, ktorá ju ochráni pred poškodeniami od obrubníkov alebo kameňov v teréne. Pravdaže, nie je všemocná a v prípade ak sú pred vami veľké kamene, stále treba dať pozor. Tento šikovný kus gumy vám dopraje omnoho pokojnejšie manévrovanie v blízkosti obrubníkov. Spomínané špeciálne disky sú 17” čierne zliatinové disky s brúseným povrchom a piatim dvojitými lúčmi.

Foto: Miroslav Glasa