Síce nie až tak prelomový dizajn ako kedysi, ale stále veľmi pekný a zaujímavý návrh kupé

Svojho času bol Opel Calibra najaerodynamickejšie sériovo vyrábané auto sveta! Trvalo 10 rokov, kým jeho hodnotu súčiniteľa odporu vzduchu 0,26 (pre 8-ventilové verzie) prekonali sériovo vyrábané autá tesne pred koncom tisícročia. Výkonnejšie verzie 16V, V6 a 4x4turbo mali hodnotu Cx už 0,29 kvôli zmenám v chadiacom systéme výkonnejších motorov, chladení bŕzd a väčších ľahkozliatinových diskov. Všetkým je jasné, čím si Calibra získala toľké srdcia motoristov rôzneho veku. Je to dodnes neopakovateľný dizajn, ktorý bol pred 20 rokmi doslova šok pre celý svet. S trochou nadsadenia možno povedať, že na medzinárodných autosalónoch z jej krásy ľudia omdlievali. Keď šla po ceste, vyzeralo to, akoby to auto ušlo z fimového ateliéru ťažkého sci-fi filmu.

Opel po takmer 25 rokoch vraj znova pracuje na väčšom kupé na báze typu Insignia, ktoré by mohlo byť v predaji už v roku 2013. Stále nie je isté, ako sa bude nové kupé volať, informácie britského magazínu Car hovoria, že vývojári auto interne volajú New Calibra. Je celkom isté, že mnoho dizajnérskych prvkov preberie prípadná nová Calibra z konceptu, ktorý predstavil dizajn Insignie - Opel GTC z roku 2007.

Štúdia z roku 2007 slúži ako základná predloha

Podľa všetkého sa, rovnako ako v prípade originálnej Calibry, bude jednať o kupé verziu typu Insignia, nie o samostatne vyvíjaný typ. Žiadne konkrétnosti zatiaľ nie sú známe, okrem faktu, že Calibra II bude tiež 4 miestne kupé a Opel bude musieť predať až 30 000 kusov než projekt začne byť ziskový. Toto je však bod zlomu pre zváženie a rozhodnutie nedávno zreorganizovaného koncernu GM, než tento projekt dostane riadnu pečiatku schválenia. Situácia je po podstatnom zúžení portfólia značiek v koncerne GM podstatne zložitejšia, než tomu bolo kedysi. Držíme teda palce, nech sa legenda znova vráti na cesty...