100 dní po prevzatí Oplu predložil PSA očakávaný plán prestavby automobilky.

Automobilka Opel bola dlhodobo v strate. Akosi im finančné operácie nevychádzali podľa predstáv. PSA si uvedomuje, že stratu treba znížiť čím skôr a ideálne hneď vytvárať zisk. Ideálnym krokom, ktorý dokáže zabezpečiť zníženie straty a tiež aj zníženie emisie áut nemeckého výrobcu, je použitie francúzskej technológie oveľa skôr, ako pôvodne plánovali. 


Ďalším priaznivým krokom, ktorý by mohol priniesť zaslúžené ovocie, je rozšírenie na nové trhy, kde doteraz značka zastúpenie nemala. Do roku 2022 plánujú dílerskú sieť rozšíriť až o 22 štátov.
 

"Opel bude konečne operovať globálne." uviedol nový šéf značky Opel Michael Lohscheller. Predchádzajúci vlastník, koncern GM, nedovolil značke expandovať na iné trhy. Namiesto toho jej produkty používal pod inými značkami. Expandovaním chcú zabezpečiť, aby okrem zníženia straty nemuseli zatvárať svoje továrne, čiže by radi využili ich potenciál naplno.

Pôvodne plánovali prejsť na technológiu PSA až v roku 2027. Plány sa menia, a zatiaľ predstavili víziu s prechodom najneskôr do r2024.

Plán PACE!

Automobilka predstavila plán PACE! 9.11.2017. Cieľom je obnoviť finančné základy automobily a zabezpečiť udržateľnú konkurencieschopnosť. Plán PACE! ako taký ma zabezpečiť prevádzkový Free Cash-Flow a hlavne zvýšiť aktuálnu maržu Opla do roku 2020 na 2 % a do roku 2026 na 6 %. Ročná synergia pre skupinu PSA dosiahne do r2020 1,1 miliardy a do r2026 1,7 miliardy eur. Všetky tieto opatrenia prispejú k zníženiu straty.