O ukončení výroby Insignie a opustení teritória tradičnej strednej triedy značkou Opel sa hovorí už dlhšie. V kontexte dnešnej doby poznačenej obrovským tlakom na emisie na jednej strane a masívnym ústupom zákazníkov od sedanov k SUV na strane druhej, by to nebol nijak prekvapujúci krok. Strednú triedu už v podstate opustila väčšina kľúčových európskych hráčov. Automobilka však prekvapila, keď sa rozhodla Insigniu „zarezať“ ešte tento rok.

Sedany strednej triedy s logom automobilky Opel svojho času udávali tempo aj na pretekárskych okruhoch.

Potrebujeme výrobné kapacity

Za rýchlejším vyradením Insignie z výrobného portfólia, než sa predpokladalo, treba hľadať výlučne racionálne kroky. Opel sa totiž musí viac sústrediť na novú Astru, ktorej výrobu presunul z Poľska do domáceho Rüsselsheimu. A v tom je problém, v Nemecku totiž chýbajú potrebné výrobné kapacity. Menej perspektívna Insignia založená výlučne na technike spaľovacích motorov tak musí čo najskôr uvoľniť miesto „ekologickejšej“ a perspektívnejšej Astre schopnej znižovať flotilové emisie automobilky výrazne vyšším tempom. Opel tak po dlhých rokoch opúšťa segment, v ktorom hral kedysi takmer prvé husle a často udával trendy (za čias prvej a druhej generácie Vectry). Po krátkej prestávke by mal Insigniu vymeniť úplne nový crossover a aj keď o jeho pohone zatiaľ nepadlo oficiálne ani slovo, s veľkým predpokladom pôjde o plnohodnotný elektromobil zhodný s rovnakými modelmi predstavenými pod viacerými značkami koncernu Stellantis.

zdroj: Motor1, ChroniclesLive