Súčasné modely Quadrifoglio Verde dostanú označenie Veloce. Štvorlístok zostane vyhradený pre ešte radikálnejšie verzie.
Alfa Romeo Mito QV

Súčasné modely Quadrifoglio Verde dostanú po novom názov Veloce

QV len pre skutočné beštie

Označenie štvorlístkom by v budúcnosti mali dostať iba skutočne rýchle modely Alfa Romeo. Nie že by Mito QV s motorom 1,4T MultiAir s výkonom 125 kW (170 k) nebolo dosť silné. Rovnako sa ani Giulietta QV nemusí hanbiť za 177 kW (240 k), ktoré produkuje motor 1750 TBi. V Alfe však zrejme plánujú ešte výkonnejšie verzie nových typov. Podľa dostupných správ preto dostanú súčasné verzie QV označenie Veloce. To v taliančine znamená rýchly a opäť nie je pre automobilku žiadnou novinkou. Alfa týmto prívlastkom totiž už v roku 1965 označila typ Giulia Sprint GT Veloce a nekôr aj typy 1750 GT Veloce a 2000 GT Veloce, alebo ak chcete GTV.  

Alfa Romeo Gulietta QV

240 koní už Giuliette na štvorlístok stačiť nebude.

Veloce bude teda v hierarchii jednotlivých modelov Alfy predstavovať niečo ako ST vo Forde. Autá s označením Quadrifoglio Verde by potom mali byť ešte výkonnejšie. Je teda možné, že ďalšia alfa, ktorá si vyslúži označenie štvorlístkom bude nová Giulia s 2,9 litrovým 6-valcom s dvoma turbami. Ten vzišiel z motora 3,0 V6, ktorý pre Maserati vyvinuli priamo vo Ferrari. A hoci by nový sedan od Alfy mal byť primárne zadokolka, jeho najsilnejšia verzia by podľa posledných správ mala dostať pohon oboch náprav. Automobilka by tento typ mala po mnohých sľuboch predstaviť už tento rok. Nechajme sa teda prekvapiť, ako to nakoniec bude. Alfa Romeo je totiž v súčasnosti skôr akýmsi mysterióznym prísľubom veľkolepého návratu, ktorému však už mnoho ľudí prestáva veriť. Mimochodom, viete ako sa štvorlístok dostal na vozidlá Alfa Romeo? Na začiatku 20-tych rokov si ho na svoj pretekársky stroj, pre šťastie, namaľoval taliansky jazdec Ugo Sivocci. Jazdil za Alfu v rovnakom čase ako Enzo Ferrari a Antonio Ascari a v roku 1923 vyhral slávne preteky Targa Florio. Jeho kariéru však ukončila tragická nehoda pri testoch v Monze, v tom istom roku. Na Alfe P1, ktorá sa mu stala osudnou vraj štvorlístok chýbal. Automobilka si potom vzala tento symbol za svoj.

Prívlastok Veloce dostala ako prvá Alfa Giulia Sprint GT Veloce v roku 1965 a po nej aj Alfa 1750 GT Veloce a Alfa 2000 GT Veloce (na obrázkoch od hora dolu). Z GT Veloce vznikla skratka GTV.

Ako prvý na svoju Alfu nakreslil štvorlístok talianský pretekár Ugo Sivocci, ktorý za automobilku jazdil na začiatku 20-tych rokov spolu s Enzom Ferrarim a Antoniom Ascarim.

Zdroj: carscoops