Riešením môže byť nový materiál, ktorý je kombináciou nano štruktúr, v ktorých je uchovávaná elektrická energia a karbónu, vďaka čomu je možné z tohto materiálu vytvárať zložitejšie tvary a nahradiť ním panely karosérie. Vývoj začali už v roku 2010 na Kráľovskej akadémii v Londýne a Volvo je jediná automobilka, ktorá spolupracuje pri výskume. Po takmer troch rokoch výskumníci vyskúšali materiál na Volve S80, kde nahradili veko batožinového priestoru a vpredu ním prekryli i časť motorového priestoru. Trik materiálu spočíva v objavení nanoštruktúr, v ktorých je uložená elektrická energia a táto fólia je spojená na karbónový nosič, ktorý má požadovaný tvar. Takže takýmto spôsobom môže byť nahradený na aute takmer každý "plech", rovnako napríklad i výplň dverí. Materiál je možné dobíjať rovnako ako betérie i rekuperáciou energie pri brzdení. Výhodou je okrem tvaru i rýchlosť nabíjania, ktorá je výrazne vyššia než u batérií. Nevýhodu si domyslíte každý sám - cena karbónu. Palec hore získava materiál i za hmotnosť, elektromobil dokáže byť ľahčí o 15 percent, pričom materiálom je možné vďaka jeho tuhosti nahradiť i niektoré konštrukčné prvky. Ak by výskum mal úspech a riešenie si automobilky adaptovali, tak za nejakých desať rokov môžeme stretávať na cestách celkom bežne bzučiace autá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov