Vedenie mesta Paríž má o smerovaní dopravy v meste jasné predstavy. Od augusta totiž v uliciach Paríža plošne zavádza max. povolenú rýchlosť 30 km/h. A hoci je pravda, že už dnes v mnohých uliciach platí obmedzenie na 30 km/h, teraz sa zavádza plošne a ak bude v niektorých vybraných uliciach požiadavka na vyššiu povolenú rýchlosť, musia spĺňať požiadavky a dostať označenie dodatočnými dopravnými značkami. Podľa parížskej starostky Anne Hidalgovej je jej rozhodnutie podporené aj mnohými odborníkmi a ľuďmi zo spoločenského života, ktorí ho vnímajú ako krok k ochrane ovzdušia a zvyšovaniu bezpečnosti na cestách. Ďalším argumentom pre zníženie rýchlosti bolo aj zníženie celkovej hlučnosti premávky.

Viac miesta na život, preč s autami!

„Cieľom novelizácie je obmedzenie priestoru pre autá v meste,“ otvoreme priznáva zástupca starostky David Belliard. Vedenie mesta sa v najbližšej dobe navyše chystá zrušiť až 70 000 parkovacích miest na povrchu. Autá by chceli presťahovať do podzemných garáží, za ktoré sa však bude platiť pochopiteľne viac. To však nie je všetko, cyklochodníky, ktoré v Paríži zaviedli ako dočasné riešenie počas koronakrízy sa teraz stávajú trvalými. Autám jednoducho zmenšia plochu vozoviek na úkor ciest pre cyklistov a kolobežkárov. Rozmach elektrických bicyklov a kolobežiek sa vraj nedá ignorovať a mesto sa im musí prispôsobiť. 

zdroj: Reuters