Peugeot 408 naživo v Paríži budí pozornosť a chce búrať predstavy o nudnom rodinnom aute. Novinka je dlhá 4687 mm, široká 1848 mm, vysoká 1478 mm, s nápravami vo vzdialenosti 2787 milimetrov od seba. Rázvor je prakticky totožný ako pri sesterskom C5 X, avšak Peugeot je o čosi kratší v dôsledku rozdielnej dĺžky nárazníkov. Rozdiely sa nájdu aj v dizajne – Peugeot 408 má napríklad odvážnejšiu prednú masku, či inak koncipovaný dizajn okien zadných dverí.

V základnej verzii je Peugeot 408 poháňaný 1,2-litrovým preplňovaným benzínovým trojvalcom PureTech s maximálnym výkonom 130 koní a najvyšším krútiacim momentom 230 Nm. Zvyšné dve silnejšie motorizácie využívajú dodatočne montovaný elektromotor a nesú označenie Hybrid 180 e-EAT8 a Hybrid 225 e-EAT8. V oboch prípadoch tu máme preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra (buď 150 alebo 180 koní) a elektrickú jednotku s výkonom 110 koní a krútiacim momentom 320 Nm.

Pri všetkých troch motorizáciách je základom osemstupňová automatická prevodovka, pohon prednej nápravy a kolesá s priemerom od 17 do 19 palcov.

Jednou z noviniek, ktorá "zachraňuje" tohtoročný parížsky autosalón, je Peugeot 408. Zdroj: Carscoops

Takto vyzerá interiér Peugeotu 408, 10-palcový dotykový displej je zámerne vystúpený viac do priestoru, aby ho mal vodič lepšie na dosah. Zdroj: Carscoops  

Dočkáme sa aj Peugeotu e-408

Na diesel by záujemcovia čakali márne, avšak do budúcna sa dočkáme aj elektrického Peugeotu e-408, ktorý sa bude vyrábať taktiež vo francúzskom Mulhouse. Stellantis toto rozhodnutie v oficiálnej komunikácii zdôrazňuje ako potvrdenie, že aj „v ére po spaľovacích motoroch má naďalej svoju budúcosť každé z priemyselných centier Francúzska“, uviedol generálny riaditeľ koncernu Stellantis, Carlos Tavares.

Presné informácie o stupňoch výbavy zatiaľ nepoznáme, no už teraz vieme, že zákazníci sa budú môcť rozhodnúť napríklad pre adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go, nočné videnie Night Vision, diaľkové monitorovanie mŕtvych uhlov s dosahom 75 metrov alebo systém Rear Traffic Alert, ktorý sleduje premávku pri cúvaní.

Zdroj: Carscoops

Zdroj: Carscoops