Sedan sa ponáša na vlajkovú 5-ku

Sedan sa ponáša na vlajkovú 5-ku.

Peugeoty s 1 v označení budú koncipované tak, aby spĺňali predstavy čo najširšieho spektra zákazníkov. Filozofia je založená najmä na pomere cena/hodnota, teda praktické auto s primeranou výbavou za rozumné peniaze. Základom bude päťdverový sedan pripomínajúci 5-kový Peugeot, ale s klasickejším dizajnom. 301-ka dlhá 4440mm s rázvorom náprav 2 650 mm chce útočiť v teritóriu Dacie Logan či pripravovanej Škody Rapid, teda nižšej strednej triedy. Peugeot však dlhším rázvorom bude ponúkať údajne najviac miesta na zadných sedadlách. Veľkosťou neurazí ani batožinový priestor, ktorý má objem 506 litrov. Hovoríme o "budgetovom" modeli s čo najlepšou cenovou dostupnosťou, a tak z hľadiska bezpečnosti neponúkne posádke viac než štyri airbagy. Vo výbave by však nemalo chýbať napríklad ESP.

Elegantný, avšak s menej výstredným dizajnom než jeho bratia.

Elegantný, avšak s menej výstredným dizajnom než jeho bratia.

V ponuke budú tri motory. Benzínová 1.2-ka VTi 52 kW (71 k) s manuálnou alebo poloautomatickou prevodovkou, väčšia 1.6 VTi 85 kW (115 k) bude aj s automatom. Naproti tomu vznetová 1.6 HDi 68 kW (92 k) bude v ponuke iba s manuálnou prevodovkou. Peugeot 301 s motorom 1.2 l je druhým autom po 208, ktorý poháňa nový 3-valcový motor s nižšou spotrebou. Šesťnásťstovky sú radové štvorvalce.

Jednoduchý interiér bez žiadnych módnych výstrelkov.

Jednoduchý interiér bez žiadnych módnych výstrelkov.

Prvý raz si ho naživo budeme môcť pozrieť v Paríži, avšak iba počas novinárskych dní. Do predaja sa dostane 1. novembra 2012 v Turecku a potom v celom svojom širokom perimetri: stredná a východná Európa, Rusko, Ukrajina, Grécko, Severná Afrika, Stredný Východ, Afrika a krajiny Perzského zálivu a niektoré latinskoamerické trhy. V západnej Európe ho Peugeot ponúkať neplánuje. Ale to nemal v zámere ani Renault s Daciou... :)