Dizajn sériovej verzie pravdepodobne ostatne takmer rovnaký. 208 GTi vychádza z trojdverovej verzie modelu 208.

Dizajn sériovej verzie pravdepodobne ostatne takmer rovnaký. 208 GTi vychádza z trojdverovej verzie modelu 208.

Koncom minulého roka francúzska automobilka prostredníctvom internetu predstavila novú 208, ktorá sa bude vyrábať u nás. Na jej základe však príde znovuzrodená legenda GTi. Dúfam, že koncept prinesie späť ducha z osemdesiatych rokov, ktorým sa vyznačovala 205 GTi. Sériovú podobu Peugeot predstaví až na domácom autosalóne v Paríži.


208 GTi bude používať rovnaký 1,6 litrový motor THP ako kupé RCZ. To znamená, že výkon 147 kW (200 k) bude na predné kolesá posielať šesťstupňová manuálna prevodovka. Môžeme očakávať, že GTi bude ťažiť aj z nízkej hmotnosti. Nová 208 v porovnaní s 207 bude ľahšia o 110 kg. To nie je všetko. Nástupca legendy bude širší o 36 mm. Kolesá budú vybavené väčšími brzdami. Informácie o jazdných výkonoch zatiaľ zverejnené neboli.

Zadná časť zaujme najmä svetlami a dvojitou hliníkovou koncovkou výfuku.

Zadná časť zaujme najmä svetlami a dvojitou hliníkovou koncovkou výfuku.

Dizajn exteriéru vychádza zo štandardnej 208. Agresívny vzhľad je predpokladom úspechu. Vnútro GTi si určite nájde svojich zástancov aj odporcov. Kombinácia červenej a čiernej farby, veľkého displeja a kože Altancara zanecháva emotívny francúzsky rukopis. Peugeot 208 sa do predaja dostane na jar tohto roka. Verzia GTi by sa teda mohla objaviť niekedy koncom roka. Zatiaľ však nie je nič potvrdené. Veľké technické zmeny sa už neočakávajú.

Peugeot 208 GTi chce oživiť legendu 205 GTi z 80.rokov. Dúfajme, že sa mu to podarí.
Interiér taktiež vychádza z 208. Dominuje mu veľký displej a menší volant.

Interiér taktiež vychádza z 208. Dominuje mu veľký displej a menší volant.

Cieľom „obyčajnej“ 208 je nadviazať na úspech 207, ktorá bola v roku 2007 najpredávanejším autom v Európe. Zabojovať chce 7 motormi. Novinkou sú trojvalcové benzínové motory s objemami 1,0 a 1,2 litra. Zvyšných 5 agregátov bude spaľovať naftu. Najúspornejší si na 100 km vypýta len 3,4 litra nafty.
Peugeot v Ženeve predstaví aj druhý koncept vychádzajúci z trojdverovej 208 s názvom XY, ktorý bude zameraný najmä na využitie v meste. Okrem toho francúzska automobilka prezentuje svoju technológiu HYbrid4. Prezentovať ju budú modely 3008 HYbrid4, 508 RXH a sedan 508 HYbrid4.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov