Na trh príde na jar 2012. Dočkať by sme sa mali i modelu GTi. V ňom pravdepodobne použijú známy 1,6-litrový motor s turbom a výkonom okolo 147 kW (200k).
Peugeot 208 je dizajnérsky mimoriadne vydarený kúsok. Podobne ako bol typ 206 koncom 90. rokov.

Peugeot 208 je dizajnérsky mimoriadne vydarený kúsok. Podobne ako bol typ 206 koncom 90. rokov.

Už pri zadaní projektu bolo požadované, aby nový Peugeot 208 vyzeral nie len ako nástupca, ale hneď ako skok o jednu generáciu proti 207. Dizajn preberá prvky z veľkého 508, má agresívnejší štýl v porovnaní s predchodcom 207 a celkovo pôsobí veľmi dynamicky. Kompaktnejší vzhľad dosiahli skrátením predného a zadného pervisu (-6 cm a -1 cm), rovnako znížením výšky (-1 cm) a šírky (-2 cm). Skrátenie previsov pri zachovanej dĺžke auta predĺžilo rázvor náprav a poskytlo viac priestoru pre posádu. Zmeny alebo vylepšenia konštrukcie však pozostávajú najmä zo zníženia hmotnosti.

Hmotnosť novej 208-čky je až o 110 kg nižšia než mal predchodca s rovnakým motorom 1,4l HDi, a až o 173 kg než s benzínovým motorom v základnej verzii s porovnateľným výkonom. Najľahšia verzia Peugeotu 208, ktorá sa dá kúpiť, váži na dnešné pomery veľmi neuveriteľných len 975 kg! V ponuke bude v 3 a 5 dverovom prevedení. Priestranná kabína je dlhšia a ponúkla cestujúcim na zadných sedadlách ďalších až 5 cm pre kolená. Pritom narástol i batožinový priestor. Teraz má 311 litrov (1076 l po sklopení zadných sedadiel).

Interiéru dali niekoľko zmien a vylepšení. Menší volant má poskytnúť lepšiu ovládateľnosť. Prístrojovku posunuli bližšie k čelnému sklu, aby informácie boli ľahšie čitateľné. Stredový panel je rozdelený na dve časti, hornú tvorí veľký 7" dotykový displej, ktorým je ovládaný mediálny systém alebo Bluetooth. Za 500 Eur je možné mať i navigáciu.

Motory Peugeotu 208 sa vyznačujú najmä znížením priemerných emisií CO2 o 34 g/km v porovnaní s 207. V ponuke benzínových motorov bude novinkou uvedenie malých trojvalcov VTi objemu 1 a 1,2 litra. Výkon 50 kW (68k) a z väčšieho trojvalca 62 kW (84k) bude zabezpečovať najmä variabilné časovanie ventilov. Menší z nich má spotrebu 4,3 l benzínu /100 km a vyprodukuje 99 gramov CO2/km. Najekologickejším bude 1,4l e-HDi so systémom Start-Stop, ktorý vypustí do ovzdušia len 87 gramov CO2 a spotrebu má 3,4 l/100km. Z hľadiska výkonu je na tom najlepšie dízel 1,6l e-HDi FAP s max. výkonom 84 kW (115k) a 285 Nm, spomedzi benzínov je to 1,6l THP s hodnotou výkonu 115 kW (156k) a až 260 Nm.

Novinka príde na trh na jar 2012. Dočkať by sme sa mali i modelu GTi, ktorý snáď už bude niesť odkaz 205 GTi. Ostatným generáciám totiž vyčítali nedostatok výkonu alebo nedostatočnú ostrosť podvozku. V novom 208 GTi pravdepodobne použijú známy 1,6-litrový motor s turbom a výkonom okolo 147 kW (200k).

Prekvapivo, pri Trnave tieto týždne už môžete pár kusov stretnúť aj na našich cestách, napriek tomu, že výroba tohto typu prebieha v meste Poissy. Tvarom a evidentne aj konštrukčne je to veľmi vydarené auto, ktoré sa drží novej dizajnovej línie Peugeot pre toto desaťročie. My v TopSpeed.sk sa, samozrejme, najviac tešíme na najvýkonnejšie verzie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov