„Hybridizácia“ je dnes obľúbená nielen v malých, ale postupne aj vo veľkých sedanoch a SUV. To je aj prípad Mercedes-Benz S 560 e. K dispozícii je len s predĺženým rázvorom, s krátkym si plug-in hybrid jednoducho nekúpite.

Pohonnou jednotkou je zážihový vidlicový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 litra. Ten produkuje 270 kW (367 k) a 500 Nm. Elektromotor k tomu pridáva ďalších 90 kW (122 k). Systémový výkon je na úrovni 350 kW (476 k) a 700 Nm. Motor je spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies 4MATIC. Kombinovaná spotreba by mala byť na úrovni 2,5 až 2,6 l/100 km, musíte však mať plne nabitý akumulátor.

Kapacita akumulátora je 13,5 kWh, maximálna rýchlosť na elektrický režim je cez 130 km/h. Mercedes udáva dojazd na elektrinu až 50 km, aká však bude realita, je otázne. Voči predchodcovi sú rozmery akumulátora menšie, aj keď kapacita narástla. Nabíjanie podľa značky trvá 1,5 hodiny na takzvanom Wallboxe, ak sa uskromníte na bežnú nabíjačku, tak tento čas narastie na 5 hodín.

Hybrid využíva narozdiel od "pravého" S 560 len V6-ku.

Hybridný systém ponúka 4 nastavenia režimu a na diaľku umožňuje sledovať stav nabitia akumulátora. Výhodou hybridného systému je aj nezávislá funkčnosť klimatizácie v letných mesiacoch. Mercedes začína novinku predávať za 96-tisíc eur, čo je na úrovni vznetového variantu S 400 d. Ak by ste si mali zvoliť medzi rovnako drahým dieselom a plug-in hybridom, ktorému by ste dali prednosť?

Zdroj foto: Mercedes-Benz

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov