Týždenný počet smrteľných dopravných nehôd na cestách v EÚ sa rovná dvom leteckým nehodám, kde po páde zahynie celá posádka.

Najnovší index bezpečnosti cestnej premávky ukazuje, že členské štáty EÚ sa snažia dosiahnuť prielom. V r. 2017 prišlo na cestách EÚ o život 25 250 ľudí. Je síce pravda, že počet úmrtí na cestách klesol v minulom roku o 2 %,  ale za 4 roky klesol len o 3 %.


EÚ malo za cieľ do roku 2020 každoročne znížiť nehodovosť so smrteľným následkom zhruba o 7 %. To sa darí iba Grécku a Estónsku. Ktovie, ako vnímajú obeť dopravnej nehody. U nás je smrteľná obeť autonehody absolútne nezmyselne len do 24 hodín. 


V priebehu ostatných 12 rokov Rada každoročne udeľovala ocenenie za pokrok v oblasti bezpečnosti cestnej premávky. Tento rok však žiadne ocenenie neudelili. Prečo? Jednoducho nie je komu!


Aby pozitívne vplývali na počet smrteľných nehôd, minulý mesiac predstavili balík predpisov týkajúcich sa bezpečnosti cestnej premávky. Odhadujú, že do r. 2030 predídu 2000 úmrtiam ročne. Tie normy sa budú týkať ako vozidiel, tak cestnej komunikácie. Členské štáty EÚ a Európsky parlament sa niektorými normami bude musieť ešte zaoberať. Nechajme sa prekvapiť, aké obmedzenia z toho pre bežných vodičov budú vyplývať.
 

Ak by v Európe týždenne spadli dve veľké osobné lietadlá s tragickými následkami pre všetkých, verejná a politická odpoveď by bola jednoznačná. Smerovala by pravdepodobne k veľkému odvolávaniu na najvyšších pozíciách.

Vlády jednotlivých krajín EÚ by mali hrať hru na zlepšenie bezpečnosti cestnej premávky v mesiacoch, nie rokoch. EÚ stále presadzuje urgentné opatrenia na zníženie hlavných príčin smrteľných dopravných nehôd, medzi ktoré stále patria tie isté príčiny: vysoká rýchlosť, jazda pod vplyvom alkoholu, nepoužívanie bezpečnostných pásov, nevenovanie sa vedeniu motorového vozidla...