Nezabudnite, že dnes je MDŽ. Polovičke kúpte niečo praktické, napríklad vodu do ostrekovačov. Iste sa veľmi poteší. :)

Muži preferujú komfort, výkon a vzhľad

Väčšina mužov preferuje pri autách komfort, výkon motora a vzhľad. Ženy viac zaujíma bezpečnosť a praktické využitie. „Ženy sa na auto pozerajú ako na pomocníka v domácnosti. Skúmajú, či sa im do kufra vojde kočík, alebo koľko má airbagov,“ spomína Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO.  Dlhodobo najbežnejšou voľbou motoristiek je verzia hatchback, ba dokonca aj kombi. Najčastejšie potom volia značku Škoda, čo na Slovensku nie je prekvapením. Priťahujú ich aj francúzske autá a to najmä značky Peugeot a Renault. Rebríček predajnosti ojazdených vozidiel pritom vôbec nekopíruje trh s novými vozidlami, kde sa derú do popredia kórejské automobilky KIA a Hyundai.

Mení sa aj vkus žien z pohľadu farby vozidla. Tradičnú predstavu o malom ženskom červenom autíčku búrajú štatistiky predaja. Vo farebnom spektre dominuje nenápadná sivá farba pred čiernou a modrou. Dámy majú v obľube aj bielu a béžovú.

Zo štatistík predaja vyplýva aj to, že dominantou mužov je naftový motor, kým ženy vo veľkej miere siahajú po benzíne. Toto predsa len ukazuje na väčšiu popularitu menších a mestských vozidiel, kde naftové motory nedávajú zmysel. Na ústupe je aj manuálna prevodovka. Pohodlnosť automatu využíva čoraz viac motoristiek. Podľa môjho názoru však ide o celkový trend, pretože automaty urobili za posledných pár rokov veľký pokrok a v mnohých autách dávajú väčší zmysel, než manuál. Z pohľadu veku ojazdeného vozidla siahajú ženy po 9 a viac ročnom aute, ktorého nákup preferuje až 51% žien za uplynulý rok.

Zdroj: tlačová správa