Pohoda za volantom je pre bezpečnosť kľúčová. Automobilky to dobre vedia, a preto do oblasti investujú mnoho peňazí a energie.
Sedenie a držanie volantu
Najdôležitejší činiteľ, ktorý ovplyvňuje psychicko-fyziologickú pohodu vodiča, je jeho sedenie za volantom a samotné držanie volantu. Ľudské telo ako celok je veľmi zložité, a to je dominantný problém pri riešení problému vhodného tvarovania sedadiel. Tvorcovia sedadiel sa už roky snažia vyrobiť sedadlo, aby sa čo najviac dokázalo tvarovo prispôsobiť telu človeka, poskytovalo dostatočnú oporu, ale aby bolo schopné tlmiť vibrácie, ktoré sa prenášajú z vozidla na jeho posádku. A to je často problém, keďže každému druhu postavy vyhovuje niečo iné. Výrobcovia výnimočne poskytujú v jednom type auta viacero druhov sedadiel, ale aj tak sa môže stať, že vám nebude vyhovovať ani jedno. 
 
Výber vhodného sedadlá je niekedy boj. So správnym nastavením to nemusí byť až také tragické, pokiaľ dodržíte pár zásad. Pozrite si ich vo videu. 

Klimatické podmienky vo vozidle 

Nasledujúcim činiteľom sú klimatické podmienky v kabíne vodiča, pričom dôležitú úlohu tu zastáva čas, ktorý trávi vodič šoférovaním. Ak sa vodič pohybuje len po krátkych trasách, nevníma nepriaznivé účinky klimatických podmienok vo vozidle. Z dôvodu ideálneho pracovného prostredia vo vozidle (vedenie vozidla je tiež istou formou práce), či už v zimnom, alebo letnom období, sú vozidlá vybavené výhrevnými systémami, poprípade klimatizačnými jednotkami. Zatiaľ čo dnešné vozidlá sú štandardne vybavené výhrevnými systémami. Chvalabohu sme došli už do tej doby, kedy sa aj klimatizácia stáva bežnou súčasťou vozidiel. S klímou však narábajte opatrne. Môže priniesť aj starostí a bolesti!

Vnútorný hluk 

Hladina vnútorného hluku a jej prijateľná hodnota je dosahovaná vhodným rozmiestnením protihlukových výplní, ktoré izolujú prenos hluku z podvozku a motorového priestoru. Hladinu hluku vo vozidle je možné ovplyvniť aj vhodnou konštrukciou výfukového systému alebo aj použitím kvalitných a presne nahustených pneumatík. Vnútorný hluk ovplyvňuje v neposlednom rade aj konštrukčné riešenie pohonnej jednotky agregátu, jej vhodné umiestnenie, a to vrátane jej dokonalého nastavenia.
 

Stimulácia zmyslov 

Vozidlo má byť z dôvodu stimulovania zmyslových vnemov vodiča navrhnuté tak, aby si vodič po krátkej jazde zvykol, akým spôsobom sa ovládajú jednotlivé funkcie ním riadeného auta. Myslím tým ovládacie alebo signalizačné prvky. Ide predovšetkým o to, aby vodič v čo najnižšej miere odpútaval pozornosť od cesty. V poslednej dobe mám pocit, že nájsť auto, ktoré má ovládacie prvky vyriešené jednoducho, je veľký problém. A vyzerá to tak, že bude ešte horšie.