V hlavnej úlohe titán a niób

Materiál anódy, opatrený zlúčeninou oxidu s titánom a nióbom, zdvojnásobí jej kapacitu líthia. Výsledkom má byť aj ultra rýchle nabíjanie batérií. "Sme veľmi nadšení potenciálom novej anódy s titánom a nióbom a novej generácie batérií SCiB," hovorí šéf výskumu a vývoja spoločnosti Toshiba, Dr. Osamu Hori. Toshiba na batériách SCiB pracuje od roku 2008. "Nová batéria zabezpečí tiež vysokú hustotu energie a veľmi rýchle nabíjanie. Anóda s titánom a nióbom je oveľa menej náchylná na ukladanie kovov lítia pri rýchlonabíjaní alebo pri nabíjaní pri nízkych teplotách. To sú hlavné príčiny degradácie batérie a vnútorných skratov."

Je tu nová technológia, ktorá má zmazať jednu zásadnú nevýhodu elektromobilov - pomalé nabíjanie.

Reálne nasadenie v blízkej budúcnosti

Dr. Osamu hovorí o sériovom nasadení už čoskoro. "Skôr, ako o čiastkové zlepšenie, ide o revolučný postup, ktorý bude mať významný podiel na dojazde a výkonnosti elektromobilov. Naďalej zlepšujeme výkony batérií, cieľom je nasadiť SCiB novej generácie v roku 2019.“

Porovnanie dojazdu vs času nabíjania pre generácie SCiB a typické líthium iónové batérie.

Projekt neexistuje len v teoretickej rovine. Japonci vyvinuli prototyp s kapacitou 50Ah a hovoria o viac ako 90 % udržaní kapacity po 5 000 nabíjacích/vybíjacích cykloch! Podľa electrek je veľmi ťažké skĺbiť rýchle nabíjanie, vysokú kapacitu, životnosť a výrobnú cenu. Ide o svätý grál vývoja batérií. Prototyp Toshiby však ukazuje, že nejde len o plané reči.

Zdroj: electrek, carscoops, Toshiba
Zdroj foto: Toshiba, Tesla