Už dávnejšie sme informovali, ako úžasná musí nová Carrera typ 991 byť, keď jej základné verzie sú schopné jazdiť tu časy porovnateľné s okruhovými špeciálmi predošlej generácie 997 GT3 RS. Tento úžasný výsledok znovu podčiarknem a zvýrazním! Porsche GT3 v každej svojej verzii, že cestný špeciál vyladený v oddelení Porsche Motorsport. Porsche 911 vo svojich klonoch Carrera, Carrera S, Carrera 4 a Carrera 4S a podobne sú bežné sériové produkty z linky vo fabrike Porsche. Carrera oslovuje celkom iných klientov ako GT3, nie len cenou, ale hlavne komfortom, nastavením a jazdeckým zážitkom. Ľudia, ktorí kupujú bežnú Carreru chcú Porsche na každý deň. A teraz k tomu navyše dostanú schopnosti a jazdnú dynamiku porovnateľnú s nekompromisnou GT3, dokonca najostrejšej cestnej verzie RS. Asi netreba pripomínať, že 911 GT3 je podľa mnohých jedným z absolútne najlepších športiakov na svete!


Onboard video šialenej jazdy na Nurburgringu v Porsche 911 Carrera S za 7:37,9

Porsche 911 typ 991 doslova preskočila jednu generáciu vývoja a je tak dobrá, až sa tomu nedá uveriť. Športovejšia verzia Carrera S s prevodovkou PDK dokázala zvládnuť Severnú slučku len za 7:37,9. Za volantom sedel jeden zo špecialistov na túto trať Timo Kluck. Pre porovnanie, Porsche 911 Turbo typ 997 zvládne toto miesto za 7:38, GT3 RS typ tu má záznam s časom 7:33. Nie je to celé úžasné?!

Dychberúca je aj ďalšie septembrové jašenie Porsche v Zelenom Pekle. Nový hybridný superšport 918 Spyder zvládol ešte ako prototyp v záverečnej fáze vývoja boj na Severnej slučke len za 7:14. S pevným štartom! Podotýkam, podľa Porsche tento čas dosiahol 795 koňový hybridný superšport s rozbehom zo stoja! Prečo to urobili týmto divným spôsobom netuším, no dáva to jasný potenciál superauta. Porsche, žiaľ, neponúklo dôležitý údaj času za desatinnou čiarkou, aby bolo možné presne položiť tento hypercar do tabuľky s ostatnými.

Ak sa v časoch na najťažšom okruhu na svete orientujete, iste vám je jasné, že 7:14 je výsledok medzi tými najlepšími. Lexus LFA Nurburgring Package tu dal 7:14,64, okruhovo zameraný Donkervoort D8 RS má 7:14,89, Dodge Viper ACR má 7:12,13 a Gumpert Apollo Sport 7:11,57. Porsche zverejnilo, že tento čas dosiahli na sériových pneu určených pre bežnú prevádzku s drobnými úpravami jazdnej dynamiky (Weissach package), ktoré sú v testovacom procese prototypu. Je teda celkom pravdepodobné, že sa pozeráme na nového kráľa Nordschleife pre produkčné autá, ktorý by sa mohol dostať pod 7:10. Ale to sa dozvieme až v priebehu budúceho roka... Dovtedy, ale aj potom, si môžeme o krásnom Porsche 918 Spyder želať krásne vlhké sníčky...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov