Technika použitá v Porsche 917 je aj na dnešné časy unikátna

Úspechy pokračovali aj po vypršaní homologizácie (1971) keď sa aktívne zúčastňovala na pretekoch CanAM v zámorí. Dominancia 917 tu bola taká obrovská, že kvôli nej sa nakoniec menili pravidlá a vyšachovali ju tak z hry. Penske race team tak prišiel o svojho čierneho koňa v súťaži. Len pre ilustráciu, na konci sezóny 1973 mal typ 917/30 Spyder výkon až 1200 HP a za jeho volantom sa objavoval skvelý Mark Donohue.

Technika použitá v Porsche 917 je aj na dnešné časy unikátna: za vodičovým sedadlom (doslova) sa nachádzal plochý (180 stupňov) 12 valcový motor o objeme 4.5 litra s výkonom v základnej konfigurácií 520 HP. Rám bol trubkový z hliníka a karoséria zase zo zosilnených sklených vláken. Ako si môžete na fotkách všimnúť, karoséria sa počas aktívnej služby deväť jedna sedmičky menila - v závislosti od charakteru trate. Krátka karoséria bola vhodná na kľukaté a relatívne pomalé trate, kdežto dlhá bola kvôli stabilite vo vysokých rýchlostiach preferovaná na dlhé a rýchle trate. 917 Spyder sa používal výlučne v súťažiach CanAm a Interseries.

Ak sa vám toto autíčko páči a chcete ho vidieť naživo, nech sa páči, Porsche múzeum (Porsche Museum) vás očakáva!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov