Nové Porsche 928 (c) Auto Express

Nové Porsche 928 (c) Auto Express

Podľa zákulisných informácií má nová 928 a Panamera zdieľať až okolo 60% dielov. Teda motor, prevodovka či podvozok by mali byť tie isté. Jediný zásadný rozdiel by mal byť v celkových rozmeroch či váhe kedže 928 bude viac športovým autom ako pohodlným hltačom kilometrov.

928 S4 Clubsport z roku 1988. Vodou chladený V8 motor o objeme 4957 cm³. Výkon 235 kW (320 k) pri 6000 o/min, TopSpeed 270 km/h.

928 S4 Clubsport z roku 1988. Vodou chladený V8 motor o objeme 4957 cm³. Výkon 235 kW (320 k) pri 6000 o/min, TopSpeed 270 km/h.

Medzi konkurentov nového Porsche 928 budeme môcť rátať Ferrari 599 GTB, Bentley Continental GT či Aston Martin DB9. Pod kapotou tým pádom nájdeme len tie silnejšie pohonné jednotky, prípadne aj onedlho predstavený hybrid z ktorým ako prvý príde Cayenne.

928 GTS z roku 1992, vodou chladený  V8 motor o objeme 5397 cm³. Výkon 257 kW (350 k) pri 5700 o/min, TopSpeed 275 km/h.

928 GTS z roku 1992, vodou chladený  V8 motor o objeme 5397 cm³. Výkon 257 kW (350 k) pri 5700 o/min, TopSpeed 275 km/h.

Deväťdvaosmička bude cenovo niekde medzi 911 a Panamerou, teda nepôjde o žiadnu lacnú vstupenku do sveta Porsche. Predajnú cenu je nateraz veľmi ťažko odhadovať, avšak jedno je isté: bude znatelne lacnejšie ako jeho konkurenti z Maranella či Gaydonu. Do predaja sa dostane v roku 2012, teda relatívne dosť času na to, aby ste si začali sporiť do prasiatka.

zdroj: AutoExpress