Určite neprekvapí, že základný Taycan bude mať nižší maximálny výkon. Ten však bude dostupný v 2 úrovniach. V oboch prípadoch pôjde o jeden elektromotor, ktorý bude umiestnený pri zadnej náprave. Ako správne tušíte, základná verzia sa bude spoliehať na výlučne zadný pohon.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Maximálny výkon slabšej verzie bude 300 kW (408 k) a 344 Nm (nominálny výkon 240 kW/326 k). Tá silnejšia bude dostupná pre paket s väčším akumulátorom. Ponúkne 350 kW (476 k) a 357 Nm (nominálny výkon 280 kW/380 k). Slabšia verzia bude disponovať akumulátorom s kapacitou 79,2 kWh, podľa WLTP by to malo stačiť na dojazd 431 km. Silnejšia s Performance Battery Plus má až 93,4 kWh a dojazd na jedno nabitie by mal byť 484 km. Akcelerácia na 100 km/h zaberie obom verziám 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 230 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Dôležitý je tiež výkon nabíjania. Slabšia verzia zvládne „len“ 225 kW, silnejšia až 270 kW. V oboch prípadoch by to malo znamenať nabitie z 5 na 80 % za 22,5 minúty, teda 5 minút na každých 100 km. Zaujímavosťou je ešte údaj o maximálnej rekuperácii na úrovni 265 kW.

Pod 90 tisíc eur

V sérii sú rovnako ako pri 4S 19-palcové disky avšak v tomto prípade s čiernymi brzdovými strmeňmi. Tie vpredu brzdia kotúče s 360 mm priemerom a vzadu s 358 mm priemerom. V sérii sú tiež rovnaké LED svetlá. Príplatková výbava je však rovnako rozsiahla, od head-up displeja cez rôznych asistentov až po kožené či alkantarové čalúnenie všetkých možných drobností v interiéri. A koľko základný Taycan teda stojí? Na domácom nemeckom trhu štartuje na 83 520 eur. Veľa alebo málo? Vyjadrite sa v diskusii.

Zdroj: Porsche