Aby sme to zbytočne nerozmazávali, rovno dodávame, že Taycan Turbo S bol schopný obkrúžiť 20,8 kilometra dlhú trasu Nordschleife za 7 minút a 33,35 sekundy, takže výrazne silnejšej Tesle Model S Plaid Nemci nadelili viac ako 2,2 sekundy.

Ono „nadelili“ by samozrejme bolo na trase dlhej takmer 21 kilometrov trochu prehnané, ešte raz ale pripomíname, že tu porovnávame americký model s výkonom 1034 koní a európsky, ktorý má „len“ 761 koní. A aj to len pri kontrolovanom rozjazde, pretože inak jeho motory poskytujú výkon 625 koní.

Porsche oznámilo, že za volantom rekordného vozidla sedel vývojový technik a pilot Lars Kern, pričom z fotografií je zrejmé, že ani Taycan nebol tak úplne sériový. V súčasnosti je totiž povinnosťou pri podobných pokusoch namontovať do interiéru bezpečnostnú klietku i pretekárske sedadlá s viacbodovými pásmi pre prípad, že by sa niečo pokazilo.

Automobilka aj kvôli možným pochybnostiam dodáva, že sa pohotovostná hmotnosť pokusného stroja v porovnaní s vašim Taycanom Turbo S nezmenila, bolo však na ňom ešte niečo inak.

Stuttgart priznáva, že v aute bol namontovaný nový (podotýkame, že dnes už dostupný) paket Performance s prekalibrovaným podvozkom Porsche Dynamic Chassis Control, a aby bol rekord skutočne nespochybniteľný, na Nürburgringu bol prítomný notár a stav vozidla okrem iného kontrolovali tiež zamestnanci TÜV Rheinland, čo je obdoba našej STK.

Aby sme nezabudli, balíček Performance obsahuje tiež 21-palcové disky RS Spyder s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa s homologizáciou do bežnej premávky, aj keď ich zmes je veľmi podobná pretekárskym gumám. Paket je súčasťou originálneho príslušenstva Porsche Tequipment, momentálne je v predaji len v Nemecku, ale do konca tohto roka sa bude dať kúpiť kdekoľvek za 13 377 eur.

Len dodávame, že Tesla Model S Plaid prevzala svojho času titul od „štandardného“ Porsche Taycan Turbo (bez „S“), ktorý zvládol Ring za 7:42,34 min. a navyše to bolo na kratšej trase s dĺžkou 20,6 km. Vôbec najrýchlejším elektromobilom je špeciál Volkswagen ID.R, ktorý v roku 2019 zdolal Zelené peklo za neuveriteľných 6:05,34 minúty.

zdroj: Porsche