Osemvalcové modely Plus 8 alebo Aero 8 boli kedysi vrcholom tejto britskej manufaktúry, so sprísňujúcimi sa emisnými limitmi však zaúradoval downsizing aj v Morgane, takže značka sa dnes drží tradičných štvor a šesťvalcových motorov.

Práve vyššie spomínané „osmičky“ boli považované za rozlúčku s veľkými agregátmi, firme sa však podaril malý zázrak. Prišla na to, ako aspoň čiastočne vrátiť do hry uvedenú V8 s interným typovým označením N62B48.

375 koní na zhruba 1,1 tony

Novinka s menom GTR má objem 4,8 litra, jej výkon bol vyladený z pôvodných 367 na 375 koní a v porovnaní s predchodcami dostal vylepšený výfukový systém, ktorý vylepšuje nielen zvuk ale tiež reakcie na povely plynovým pedálom.

Motor je spárovaný buď so šesťstupňovým manuálom, ale môžete mať i automatickú prevodovku s rovnakým počtom stupňov. Samozrejmosťou je potom pohon výlučne zadných kolies. Mimochodom, ide o najvýkonnejší sériový Morgan všetkých čias.

GTR dostalo karbónové sedačky, biele disky s centrálnymi maticami, veľké hmlovky s krytmi a namiesto skladacej plátennej strechy strechu pevnú. Hmotnosť novinky známa nie je, ale bežná Plus 8 vážila okolo 1100 kg, preto predpokladáme, že to v tomto prípade nebude výrazne inak.

Je vám technika tohto typu sympatická? Ste ochotní do nej nasypať voľné prostriedky? V takom prípade máte smolu. Morgan vyrobí len osem áut a všetky už majú svojho majiteľa.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov

zdroj: Morgan