Power Pulse funguje len na prvých dvoch prevodových stupňoch. Pomáha teda len pri rozjazde a pri rýchlostiach do 30 km/h.

Čo je najhoršie na turbomotoroch? Pomalá odozva na stlačenie plynu. Určite to poznáte. Noha na podlahe a nič sa nedeje. Ťah prichádza až po desatinách sekúnd. To je spôsobená prirodzeným fungovaním turbodúchadla. Pokiaľ nie je motor dostatočne zaťažený a netočí potrebné otáčky, tak produkuje málo výfukových plynov a lopatky turba sa točia pomaly. V prípade potreby tak nedokáže okamžite vytvoriť potrebný tlak a vzniká oneskorenie nástupu. Ako zlepšiť reakciu na stlačenie plynu? Jedno z riešení predstavilo aj Volvo. Systém Power Pulse používa elektrický kompresor. Ten neposiela vzduch priamo do sania, ale do tlakovej nádoby. V prípade potreby akcelerácie vypustí ventil vzduch z tlakovej nádoby do výfukovej časti pred lopatky turbodúchadla. Výsledkom je takmer okamžité roztočenie turba, čo eliminuje nechcený pomalý nástup výkonu.

Systém Power Pulse je zatiaľ len v motore D5 (D4204T23) v kombinácii s automatickou prevodovkou TG-81SC AWD. V agregáte D5 s výkonom 173kw (235 koní) by ste tak mali zabudnúť na oneskorený nástup turbodúchadiel. Je tomu tak aj v skutočnosti? Len čiastočne. Power Pulse totiž funguje len na prvých dvoch prevodových stupňoch. Pomáha teda len pri rozjazde a pri rýchlostiach do cca 30 km/h. Pohnutie z križovatky je teda rýchle. No napríklad pri predbiehacom manévri vo vyšších rýchlostiach už systém nefunguje a oneskorený nástup turba je zjavný.

V teste Volvo V90 D5 AWD sme chybne zhodnotili systém Power Pulse. Skúšali sme ho pri rýchlosti okolo 90 km/h a tam už dávno nefunguje. Bohužiaľ je aktívny len na prvé dva prevodové stupne.